مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

گرمک و فواید مصرف آن

  • ۴۹۰
گرمک و فواید مصرف آن

گرمک میوه ای بسیار خوشمزه می باشد که به عنوان میوه بومی هندوستان شناخته می شود. این میوه سرشار از بتاکاروتن میباشد و مانند یک آنتی اکسیدان قوی بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می نماید همچنین استفاده از گرمک می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک نماید.

 

فواید مصرف گرمک  

پیشگیری از سرطان 

همانطور که گفته شد گرمک سرشار از آنتی اکسیدان می باشد آنتی اکسیدان ها می تواند آسیب های رادیکال های آزاد را خنثی نمایند. مصرف گرمک می‌تواند خطر مبتلا شدن به سرطان تا حدود ۵۰ درصد کاهش دهد .  

تسکین دندان درد 

برای استفاده از گرمک به عنوان داروی خانگی جهت درمان دندان درد باید پوست گرمک را به همراه آب در داخل قابلمه بجوشانید و هنگامی که خنک شد آن را از صافی رد کرده و به عنوان شوینده دهان از آن استفاده کنید.

درمان بی خوابی 

استفاده از گرمک می‌تواند به تسکین سیستم عصبی کمک نماید و با کاهش میزان استرس و اضطراب می تواند به درمان کم خوابی و بی خوابی کمک نماید. مصرف گرمک به افرادی که به بی خوابی مبتلا می باشند به عنوان یک داروی خانگی توصیه میشود. 

سلامت پوست 

گرمک سرشار از ویتامین سی میباشد به همین دلیل مصرف آن می‌تواند مقدار کلاژن سازی پوست را افزایش دهد. علاوه بر آن مصرف گرمک باعث ترمیم بافت های آسیب دیده پوست می گردد و به عنوان یک درمان خانگی برای اگزما و آکنه شناخته می شود.

کمک به ترک سیگار 

معمولا افرادی که سیگار میکشند ویتامین a زیادی را از دست می دهد مصرف گرمک می تواند باعث طعم این ویتامین آی از دست رفته بدن گردد علاوه بر آن ترکیبات موجود در گرمک میتواند به افراد سیگاری در مدیریت علائم محرومیت از نیکاتین کمک کند.

کنترل دیابت 

گرمک میوه ای میباشد که باعث بهبود سوخت و ساز انسانی می‌شود و به تنظیم سطح قند خون کمک می نماید از افزایش میزان آن جلوگیری می‌کند به همین دلیل مصرف آن به افرادی که به دیابت مبتلا می باشند توصیه می شود. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم