مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف کلم بروکلی

  • ۴۰۴
فواید مصرف کلم بروکلی

کلم بروکلی سرشار از مواد مغذی مانند سلنیوم، کلسیم ،آهن،نیاسین،تیامین و انواع ویتامین ها می باشد و مصرف آن باعث سم زدایی بدن می گردد علاوه بر آن آنتی اکسیدان های موجود در کلم بروکلی می‌تواند از سلولها در برابر آسیب دیدن حفاظت کند.

 

فواید مصرف کلم بروکلی 

سم زدایی بدن 

در کلم بروکلی ترکیبی به نام سولفورافن وجود دارد باعث که با سم زدایی بدن از آسیب دیدن سلول های بدن جلوگیری می کند علاوه بر آن به دلیل این که دارای خاصیت ضد التهابی می باشد باعث از بین رفتن مواد شیمیایی نامطلوب بدن می گردد. 

مراقبت از پوست 

کلم بروکلی سرشار از ویتامین ث ویتامین آ، ویتامین کا،اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین ب کمپلکس میباشد که تمامی این ها به سلامت پوست و درخشندگی آن کمک می نماید. از دیگر فواید کلم بروکلی برای پوست این است که روند پیری پوست را کندتر می نماید.

تقویت قلب 

یکی از ترکیبات موجود در کلم بروکلی سولفورافن می باشد که از آسیب دیدن رگهای خونی جلوگیری می نماید علاوه بر آن مصرف کلم بروکلی با بهبود عملکرد قلب می تواند منجر به افزایش توانایی قلب در پمپاژ خون شود. 

درمان آلرژی 

از دیگر ترکیبات موجود در کلم بروکلی پلی فنول میباشد که باعث می شود کلم بروکلی دارای خاصیت ضد آلرژیک شود این ترکیب به درمان حساسیت کمک می نماید به گونه ای که حتی در ساخت دارو های ضد آلرژی از آن استفاده می شود.

افزایش سوخت و ساز بدن 

کلم بروکلی سرشار از کلسیم و ویتامین سی میباشد و به همین دلیل مصرف آن می تواند سوخت و ساز بدن را بالا برده و نقش بسیار مهمی در کاهش وزن ایفا می کند. معمولا در افرادی که قصد کاهش وزن دارند استفاده از کلم بروکلی در رژیم غذایی آنها توصیه می شود. 

مفید برای بارداری 

به طور کلی به دلیل اینکه کلم بروکلی سرشار از پروتئین کلسیم آهن فسفر و انواع ویتامین ها می باشد و استفاده از آن به زنان باردار توصیه می گردد همچنین به دلیل اینکه کلم بروکلی سرشار از فیبر است از یبوست در طول بارداری جلوگیری میکند و فولات موجود در آن باعث جلوگیری از نواقص لوله عصبی جنین می گردد. 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم