مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف میگو

  • ۳۸۵
فواید مصرف میگو

میگو یکی از مفیدترین آبزیان می‌باشد که می‌توان گفت بالاترین مقاومت را در برابر مواد سمی در مناطق آلوده دارد این غذا به دلیل اینکه از کالری کمی برخوردار می باشد اما سرشار از پروتئین و سلنیوم می باشد مصرف آن می‌تواند فواید زیادی را برای بدن به دنبال داشته باشد.

 

فواید مصرف میگو 

پیشگیری از آلزایمر

میگو سرشار از امگا ۳ می باشد و به دلیل این که می‌تواند باعث تامین نیاز روزانه بدن به اسید های چرب امگا ۳ شود مصرف آن باعث پیشگیری از بیماری آلزایمر می گردد به طور کلی می‌توان گفت مصرف میگو از اختلال حواس در دوران سالمندی جلوگیری می نماید. 

سلامت پوست و مو 

یکی از ترکیباتی که باعث سلامت پوست و مو می شود پروتئین می باشد و از آنجایی که میگو سرشار از پروتئین است  مصرف آن میتواند به  بازسازی سلول‌های پوست کمک نماید. پس به طور کلی می‌توان گفت برای حفظ سلامت پوست و موی خود به صورت روزانه میگو مصرف کنید.

کاهش وزن 

میگو سرشار از ویتامین b و d می باشد و به همین دلیل می‌تواند به کاهش وزن کمک نماید علاوه بر آن مصرف میگو باعث تنظیم چربی و ذخیره انرژی در بدن می گردد. یکی دیگر از فواید مصرف میگو در خصوص کاهش وزن است این است که از اختلال غده تیروئید جلوگیری می نماید و می تواند باعث تنظیم وزن بدن شود.  

پیشگیری از افسردگی 

به طور کلی در طب سنتی به افرادی که دارای خلق و خوی تند می باشند مصرف میگو برای کاهش این اثرات توصیه می گردد. میگو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد و خطر مبتلا شدن به افسردگی را تا حدود بسیار زیادی کاهش می دهد.

پیشگیری از کم خونی 

کم خونی معمولاً به دلیل فقر آهن در بدن اتفاق می‌افتد مصرف ۱۰۰ گرم میگو می تواند ۱۹ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را تامین نماید و از همین رو می توان میگو را یکی از مواد غذایی مفید برای مبارزه با کم خونی دانست.

سلامت دندان ها 

مصرف میگو باعث قویتر شدن عضلات و استخوان ها در بدن می گردد همچنین به دلیل اینکه میگو سرشار از فسفر می باشد و فسفر نقش بسیار مهمی در سلامت دندان ها ایفا می کند می توان گفت مصرف میگو به سلامت دندان ها کمک می نماید. 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم