مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف خیار

  • ۳۵۳
فواید مصرف خیار

خیار سرشار از آب و فیبر می باشد و به عنوان یک گزینه بسیار مناسب برای آبرسانی به بدن محسوب می شود. به طور کلی می‌توان گفت خیار سرشار از پتاسیم، منگنز،فیبر، پروتئین، ویتامین ث و ویتامین k می باشد.

فواید مصرف خیار 

سلامت کلیه ها 

همانطور که گفته شد خیار سرشار از فیبر می باشد و به همین دلیل می‌توان گفت دارای خاصیت ادرارآوری است و از این رو به دفع سموم از بدن کمک می نماید. از دیگر فواید مصرف خیار این است که باعث کاهش فشاری که بر روی کلیه ها میباشد می گردد و به سلامتی کلیه ها کمک می کند. 

پیشگیری از سرماخوردگی 

خیار سرشار از ویتامین سی میباشد و از همین رو می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و خطر مبتلا شدن به بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش میدهد. یکی از نکات مهم در مورد خیار این میباشد که در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی بسیار موثر است اما برای درمان آن توصیه نمی شود. 

کاهش التهاب های بدن 

خیار سرشار از بتاکاروتن میباشد و از همین رو می تواند باعث جلوگیری از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد موجود در بدن گردد علاوه بر آن به دلیل اینکه در خیار ترکیبی به نام فلانوئید وجود دارد به کاهش التهابات موجود در بدن کمک می نماید.  

درمان جوش صورت 

استفاده از ماسک خیار گزینه بسیار مناسبی در درمان آکنه و جوش صورت میباشد زیر خیار دارای خواص ضد التهابی است. به این منظور  باید یک خیار را رنده کنید و آن را جدا کرده و با یک قاشق چای خوری جوشی مخلوط کنید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه برای جوش های صورت خود بگذارید.

سلامت دندان ها 

مصرف خیار می تواند باعث خنثی شدن اسید های دهان گردد و از این رو از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می نمایند علاوه بر آن مصرف خیال می تواند به رفع بوی بد دهان کمک کند. در خیار ترکیبات فتوشیمیایی وجود دارد که می‌تواند باکتری های موجود در دهان را از بین ببرد.

مناسب برای کودکان 

مصرف خیار در کودکان می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن آنها شود علاوه بر آن به دلیل اینکه خیار سرشار از ویتامین a و ویتامین k می باشد میتواند به تقویت سیستم بینایی کودک و استحکام استخوان های او کمک کند و برای رشد بهتر کودک ضروری می باشد. 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم