مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف گوشت بوقلمون

  • ۳۴۹
فواید مصرف گوشت بوقلمون

بوقلمون یکی از پرندگانی می باشد که گوشت آن از ویتامین و مواد معدنی بسیار زیادی برخوردار است. گوشت بوقلمون نسبت به دیگر گوشت ها از امگا ۳ بیشتری برخوردار می باشد و علاوه بر آن به دلیل این که از کلسترول کمی برخوردار است خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی را کاهش میدهد.

فواید مصرف گوشت بوقلمون 

درمان کم خونی 

همانطور که گفته شد گوشت بوقلمون سرشار از مواد معدنی می باشد و مصرف آن باعث افزایش گلبول های قرمز بدن شده و از همین رو در درمان کم خونی بسیار موثر می باشد به طور کلی در افرادی که به کم خونی مبتلا می باشد مصرف گوشت بوقلمون توصیه می شود. 

مفید برای بارداری 

گوشت بوقلمون سرشار از پروتئین و ویتامین های گروه b می باشد از این رو مصرف آن باعث تکامل سیستم عصبی جنین رشد سلولی آن می گردد. از دیگر فواید مصرف گوشت بوقلمون در دوران بارداری این است که باعث رشد بهتر جنین می شود و از ایجاد آسیب به مادر جلوگیری میکند.

درمان بی خوابی 

در گوشت بوقلمون ترکیبی به نام تریپتوفان وجود دارد که باعث تولید سروتونین در بدن میشود. این ترتیب باعث می‌شود که فرد احساس آرامش پیدا کند و در رفع کم خوابی و بی خوابی بسیار تاثیر گذار می باشد علاوه بر آن به دلیل اینکه گوشت بوقلمون سرشار از ویتامین‌های ب ۳ و ب۶ می باشد در رفع اختلالات خواب تاثیر گذار است.  

 

مفید برای پوست و مو 

از جمله مواردی که باعث سلامت پوست و مو میشود مصرف مواد غذایی پروتئین دار میباشد و از آنجایی که گوشت بوقلمون سرشار از پروتئین است مصرف آن باعث سلامت پوست و مو شده و از ریزش مو جلوگیری میکند.

کاهش وزن  

گوشت بوقلمون سرشار از پروتئین می باشد و مصرف آن باعث می‌شود که فرد تا مدت زمان زیادی احساس سیری داشته باشد و از این رو باعث می‌شود که از پرخوری اجتناب گردد و به کاهش وزن کمک می‌نماید.

مفید برای کودکان و نوجوانان 

مصرف گوشت بوقلمون برای کودکان و نوجوانان که در سن رشد هستند بسیار توصیه میشود زیرا باعث افزایش سیستم ایمنی بدن آنها شده و به عملکرد بهتر ذهن آنها کمک می‌نماید .

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم