مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

راهکارهای تقویت قلب

  • ۳۵۰
راهکارهای تقویت قلب

بیماری های قلبی نقش بسیار پررنگی را در ایجاد مرگ و میر در سراسر جهان ایفا می کند. اما به طور کلی می توان گفت جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی تا حدود بسیار زیادی بستگی به شیوه زندگی انسان ها دارد. 

راهکارهای تقویت قلب  

ورزش کردن 

انجام دادن ورزش های منظم علاوه بر فواید زیادی برای بدن به دنبال دارد به عنوان یکی از بهترین راه ها برای تقویت قلب شناخته می شود علاوه بر آن به دلیل اینکه ورزش کردن می تواند باعث تنظیم سطح قند خون شده و به کاهش فشار خون کمک می نماید می تواند منجر به تقویت قلب گردد.

کاهش مصرف کلسترول 

به طور کلی کاهش مواد غذایی که از کلسترول کمتری برخوردار می باشد میتواند خطر حوادث قلبی و عروقی را کاهش دهد. به طور کلی می‌توان گفت با کاهش مصرف کلسترول شما یکی از راه های تقویت قلب را انتخاب کرده اید. 

مصرف شکلات تلخ 

شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و به همین دلیل می تواند باعث خنثی کردن رادیکال های آزاد موجود در بدن شود علاوه و به دلیل اینکه شکلات تلخ می تواند باعث کاهش مقاومت به انسولین گردد خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی را کاهش میدهد. 

کاهش استرس 

داشتن استرس و اضطراب می تواند خطرات شکلی برای به دنبال داشته باشد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد پس به طور کلی می‌توان گفت با دور کردن استرس و اضطراب از خود و ریلکس کردن می‌تواند به تقویت قلب خود کمک کنید. 

مصرف میوه و سبزی 

میوه و سبزیجات به دلیل این که سرشار از ترکیبات مفید گیاهی میباشد استفاده از آن می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند علاوه بر آن مصرف میوه و سبزیجات باعث کاهش رادیکال های آزاد میشود که به سلول‌ها آسیب می‌رسانند و از این رو به تقویت قلب کمک می نماید. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم