مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف برنج

  • ۳۵۱
فواید مصرف برنج

برنج یکی از غلاتی می باشد که مصرف آن باعث افزایش انرژی در طول روز می گردد علاوه بر آن می‌تواند بخش زیادی از ویتامین b۱ ضروری مورد نیاز بدن را تامین کند. حدود ۹۰ درصد از برنج جهان در قاره آسیا کشت می شود و به طور کلی در طب سنتی طبع برنج سرد و خشک معرفی می گردد.

 

فواید مصرف برنج  

افزایش انرژی

برنج سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد و مصرف آن باعث افزایش فعالیت متابولیک اعضای بدن می گردد و از همین رو می تواند به تامین انرژی روزانه بدن کمک کند. علاوه بر آن مصرف برنج باعث بهبود عملکرد مغز می گردد.  

پیشگیری از سرطان 

از آنجایی که برنج سرشار از فیبر نامحلول میباشد مصرف آن باعث حفاظت بدن در برابر سلول های سرطانی می گردد علاوه بر آن به دلیل اینکه برنج سرشار از آنتی اکسیدان و ترکیبات فنولیک و انواع ویتامین می باشد مصرف آن باعث افزایش سطح ایمنی بدن شده و با بیماری سرطان مبارزه می کند.

مفید برای پوست 

برنج دارای خاصیت ضد التهابی می باشد زیرا سرشار ترکیبات فنلی است و به همین دلیل می‌تواند به کاهش التهابات پوستی کمک کند و در درمان بسیاری از مشکلات پوستی مانند خارش، سوزش و قرمزی پوست تاثیر گذار است.  

جلوگیری از آلزایمر 

همان طور که گفته شد مصرف برنج باعث بهبود عملکرد مغز می گردد و با تحریک فعالیت انتقال دهنده های عصبی می تواند از زوال عقل و آلزایمر جلوگیری کند. علاوه بر آن مصرف برنج می تواند باعث جلوگیری از اثر رادیکال های آزاد بر روی مغز شود ‌.

درمان سیاهی دور چشم 

برنج دارای طبع سرد و خشک می باشد و به همین دلیل دارای خاصیت خنک کنندگی است و برای درمان پف و سیاهی دور چشم بسیار تاثیر گذار می باشد به این منظور ابتدا برنج را به صورت پودر در آورید و آن را با یک قاشق چای خوری روغن کرچک و یک قاشق چای خوری موز له شده ترکیب کرده و به مدت ۱۵ دقیقه آن را به دور چشم خود بمالید. 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم