مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

تقویت معده با داروهای گیاهی

  • ۳۶۶
تقویت معده با داروهای گیاهی

به طور کلی افرادی که دچار مشکلات معده می باشند در بیشتر مواقع در دهان خود احساس تلخی دارند و دچار حالت تهوع میشوند. از دیگر مشکلات معده می توان به سوزش معده، ترش کردن، مشکل در هضم غذا، رفلکس معده و بی اشتهایی اشاره کرد.

 

گیاهان مفید برای تقویت معده 

بادرنجبویه 

بادرنجبویه گیاهی دارویی می باشد که برای درمان دردهای عصبی معده بسیار موثر میباشد این گیاه را میتوان به صورت دمنوش یا روغن استفاده کرد. علاوه بر آن استفاده از دمنوش بادرنجبویه برای درمان رفلاکس معده و نفخ معده بسیار موثر می باشد.

سنبل ختایی 

گیاه سنبل خطای گیاهی می باشد که ریشه آن از خواص دارویی بسیار بالایی برخوردار است و استفاده از آن برای درمان رفلاکس معده بسیار مفید می باشد به این منظور باید عصاره این گیاه دارویی را با هویج و رازیانه مخلوط کنید و آن را به صورت روزانه میل کنید.  

دارچین 

دارچین یک گیاه معطر می باشد که برای تسکین دردهای معده بسیار موثر است معمولاً از دمنوش دارچین برای درمان سوء هاضمه و نفخ معده استفاده می شود. به افرادی که دچار این حالات می باشند توصیه می‌شود که به جای نوشیدن چای از دمنوش دارچین استفاده کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

رازیانه 

رازیانه حاوی ترکیباتی می باشد که باعث تحریک ترشحات معده می گردد و از آن می توان برای درمان هضم بهتر غذا و ورم معده استفاده کرد. علاوه بر آن به کسانی که دچار مشکل سردی معده می باشند استفاده از دمنوش رازیانه توصیه می شود. 

رب انار 

در طب سنتی معمولاً ایجاد حالت تهوع را وجود صفرا در معده می دانند از این رو مصرف رب انار می تواند باعث درمان صفرا جهت به این منظور باید بعد از هر وعده غذا یک قاشق چای خوری رب انار مصرف کنید

شنبلیله 

شنبلیله یک گیاه دارویی می باشد که معمولاً به دلیل اینکه لعاب دار میباشد استفاده از آن برای درمان زخم معده توصیه می شود به این منظور باید مقداری شنبلیله را در مقداری اب حل کرده و به آن عسل اضافه کنید و میل نمایید.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم