مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف خربزه

  • ۳۳۷
فواید مصرف خربزه

خربزه یک میوه تابستانه میباشد که به عنوان منبعی سرشار از انواع ویتامین ها اسید فولیک و مواد معدنی شناخته می شود. همچنین از آنجایی که خربزه سرشار از فیبر می باشد و دارای خاصیت ادرارآوری است در درمان سنگ کلیه بسیار مفید می باشد.

فواید مصرف خربزه  

تقویت دستگاه گوارش 

از آنجایی که خربزه سرشار از مواد قندی می باشد مصرف آن باعث افزایش سرعت هضم غذا شده و بهبود فعالیت سلول های دستگاه گوارش کمک می نماید. مصرف خربزه در کودکان می‌تواند به افزایش اشتهای آنها کمک کند و بیحالی را از بین میبرد.  

کاهش وزن 

خربزه به دلیل این که سرشار از فیبر میباشد به عنوان یک میوه حجیم شناخته می شود و مصرف آن باعث اشغال شدن حجم زیادی از معده می گردد و از همین رو از پرخوری جلوگیری می کند به دلیل اینکه باعث می‌شود فرد تا مدت زمان زیادی احساس سیری کند به کاهش وزن کمک می نماید.

تقویت سیستم بینایی 

خربزه یکی از میوه هایی میباشد که سرشار از ویتامین آ و بتاکاروتن درس نیرو مصرف آن به حفظ سلامت بینایی کمک می کند همچنین مصرف منظم خربزه خطر ابتلا به آب مروارید کاهش می دهد و در افرادی که مبتلا به آب مروارید می باشند سرعت پیشرفت آن را کاهش میدهد.

مفید برای پوست 

یکی از ویتامین های موجود در خربزه ویتامین سی میباشد و از همین رو مصرف خربزه می‌تواند به طراوت و شادابی پوست کمک کرده و در درمان کک و مک و لک های صورت تاثیر گذار است. 

درمان بی خوابی 

ترکیبات موجود در خربزه مانند یک آرامبخش قوی عمل می نماید و از همین رو مصرف آن باعث آرام شدن سیستم عصبی افراد شده و می‌تواند با کاهش اضطراب و استرس در درمان اختلالات خواب تاثیر گذار باشد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم