مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف سیب گلاب

  • ۳۴۸
فواید مصرف سیب گلاب

سیب گلاب یکی از میوه های خوشمزه و بسیار مفید می باشد که مصرف آن می‌تواند به رفع بوی بد دهان کمک کند علاوه بر آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد. سیب گلاب سرشار از فسفر، پتاسیم، نیاسین، کلسیم، روی و آهن می باشد.

 

فواید مصرف سیب گلاب 

مفید برای زنان باردار 

از آنجایی که سیب گلاب سرشار از فولات می باشد مصرف آن در دوران بارداری باعث جلوگیری از نقص لوله عصبی جنین می گردد. همچنین مصرف سیب گلاب در دوران بارداری می‌تواند خطر ابتلای جنین به بیماری های ریوی را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهد 

تقویت اعصاب 

سیب گلاب یک میوه تابستانی میباشد که خاصیت آرام بخشی دارد و مصرف آن می‌تواند باعث تقویت سلولهای مغزی گردد. همچنین به دلیل اینکه سیب گلاب سرشار از فسفر می باشد استفاده از آن باعث تقویت اعصاب و مغز میشود. 

پیشگیری از سرطان 

مصرف سیب گلاب به دلیل این که سرشار از آنتی اکسیدان می باشد می تواند باعث خنثی شدن اثرات رادیکال های آزاد در بدن شده و خطر مبتلا شدن به سرطان را کاهش دهد. تحقیقات نشان می دهد مصرف سیب گلاب می تواند خطر ابتلا به سرطان ریه را تا حدود بسیار زیادی کنترل نماید.

پیشگیری از بیماری نقرس 

همانطور که گفته شد سیب گلاب سرشار از مواد مغذی می باشد علاوه بر آن به دلیل اینکه این میوه فاقد چربی می باشد استفاده از آن از تشکیل اسید اوریک در بدن جلوگیری کرده و خطر مبتلا شدن به بیماری نقرس کاهش میدهد. همچنین مصرف سیب گلاب می تواند از درد مفاصل جلوگیری کند. 

کاهش وزن 

از آنجایی که سیب گلاب سرشار از فیبر می باشد مصرف آن باعث می‌شود که فرد تا مدت زمان زیادی احساس سیری کند و به کاهش اشتها نیز کمک می نماید از این رو مصرف سیب گلاب برای کاهش وزن و تناسب اندام بسیار مفید می باشد

جوانسازی پوست 

سیب گلاب سرشار از انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین سی میباشد و از همین رو استفاده از آن روند پیری پوست را کنترل کرده و به کاهش چین و چروک پوست کمک می نماید. مصرف سیب گلاب مانند یک آبرسان قوی برای پوست عمل می کند.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم