مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

خواص دارویی عرق نسترن

  • ۳۵۸
خواص دارویی عرق نسترن

عرق نسترن یکی از عرق های میباشد که در طب سنتی طبع آن گرم و خشک معرفی می گردد استفاده از آن با تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک کننده باشد. استفاده از این عرق باعث رفع بسیاری از مشکلات بدن مانند ناراحتی های معده رفع ورم کلیه و ناراحتی های اعصاب می شود.

فواید مصرف عرق نسترن

درمان تپش قلب 

از آنجایی که استفاده از عرق نسترن به تقویت قلب کمک می‌کند در رفع تپش قلب بسیار موثر است علاوه بر آن استفاده از این عراق منجر به تصفیه خون می شود پس بهتر است که این عرق را روزانه سه فنجان میل کنید. 

مفید برای پوست و مو 

عرق نسترن یکی از درختان می باشد که روند پیری پوست را کندتر کرده و به تقویت و شادابی پوست و مو کمک می نماید علاوه بر آن استفاده از این علف چین و چروک های پوست را کمتر کرده و به جوانسازی پوست کمک میکند.

جلوگیری از ابتلا به روماتیسم

عرق نسترن به دلیل این که دارای خاصیت ضد آرتروز ای می باشد مصرف آن به تسکین دردهای بیماری های مفصلی کمک می کند و به همین دلیل معمولاً در طب سنتی استفاده از آن برای جلوگیری از ابتلا به روماتیسم توصیه می گردد. 

دفع سنگ کلیه 

مصرف عرق نسترن علاوه بر آنکه به درمان و دفع سنگ کلیه و مثانه کمک می نماید از تشکیل آن نیز جلوگیری می کند به این منظور برای دفع سنگ کلیه بهتر است که این عرق به صورت روزانه مصرف شود. به طور کلی در طب سنتی از عرق نسترن برای درمان ناراحتی‌های مربوط به دستگاه ادراری استفاده می شود 

درمان افسردگی 

عرق نسترن عرقی می باشد که باعث افزایش حس شادابی و طراوت در بدن انسان می گردد و از همین رو به‌ درمان افسردگی کمک می کند به این منظور بهتر است که یک چهارم عرق نسترن را در مقداری آب ترکیب کرده و بعد از اضافه کردن عسل به آن، آن را مصرف کنید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم