مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

گوجه فرنگی و خواص بی نظیر آن

  • ۳۸۲
گوجه فرنگی و خواص بی نظیر آن

گوجه فرنگی از جمله سبزیجاتی می باشد که بیشتر در آب و هوای معتدل پرورش پیدا می کند و استفاده از آن می تواند به تقویت بینایی و مدیریت دیابت کمک نماید. امروزه بزرگترین و بهترین تولید کنندگان گوجه فرنگی در جهان کشورهای چین و هند می باشند. 

 

فواید مصرف گوجه فرنگی 

کاهش وزن 

گوجه فرنگی یکی از سبزیجات میباشد که سرشار از فیبر است و در عین حال از کالری بسیار کمی برخوردار می باشد و به همین دلیل مصرف آن باعث می‌شود که فرد تا مدت زمان زیادی احساس سیری داشته باشد همچنین مصرف گوجه فرنگی با آب کردن چربی بدن و دور کمر می تواند به کاهش وزن کمک نماید.  

درمان پروستات 

گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن می باشد و به همین دلیل مصرف آن می‌تواند باعث بهبود کیفیت اسپرم شده و به درمان ناتوانی جنسی مردان کمک می کند همچنین مصرف گوجه فرنگی خطر مبتلا شدن به سرطان پروستات در آقایان کاهش می دهد.

مفید برای پوست 

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین سی میباشد و به همین دلیل مصرف آن با افزایش تولید کلاژن در پوست شده و به کاهش چین و چروک دور چشم و پوست کمک می نماید علاوه بر آن می‌تواند به جوانسازی پوست منجر شود. مصرف گوجه فرنگی می تواند مانند یک ضدآفتاب طبیعی عمل کرده و پوست را در برابر اشعه‌های uv محافظت می نماید.

مفید برای بارداری 

از آنجایی که گوجه فرنگی سرشار از ویتامین سی میباشد به همین دلیل مصرف آن می‌تواند باعث تشکیل استخوان ها دندان ها و لثه های سالم جنین گردد همچنین مصرف گوجه فرنگی باعث جذب مناسب آهن در دوران بارداری میشود و به محافظت از مادر و نوزاد کمک می نماید.

تقویت بینایی 

یکی دیگر از ویتامین هایی که در گوجه فرنگی به وفور یافت می شود ویتامین a می باشد به همین دلیل مصرف آن می‌تواند به تقویت بینایی کمک کند علاوه بر آن ترکیب به نام لیکوپن در گوجه فرنگی وجود دارد که باعث خنثی کردن آسیب رادیکال های آزاد شده و از چشم در برابر آسیب های خورشید محافظت می نماید. 

مفید برای مو 

همانطور که گفته شد گوجه فرنگی سرشار از فیبر می باشد و به همین دلیل استفاده از آن می تواند به درمان موهای خشک و آسیب دیده کمک کند. علاوه بر آن ویتامین سی موجود در گوجه فرنگی به درمان شوره سر کمک می نماید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم