مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

هل و خواص بی نظیر آن

  • ۳۷۹
هل و خواص بی نظیر آن

هل یکی از چاشنی های بسیار معطر می باشد که در انواع مختلف هل سفید هل سیاه و هل سبز یافت می شود. بیشترین مصرف کننده این ادویه‌ی خوشبو در ایران استان سیستان و بلوچستان می باشد.

 

فواید مصرف هل 

سم زدایی بدن 

هل یکی از چاشنی هایی میباشد که سرشار از ریبوفلاوین انواع ویتامین ها و نیاسین می باشد و استفاده از آن می تواند با تصفیه کردن خون باعث خارج شدن سموم اضافی از بدن شود. همچنین از آنجایی که هل سرشار از آنتی اکسیدان می باشد مصرف آن باعث می شود که با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه کند و به پاکسازی بدن منجر می شود. 

درمان آسم 

هل نقش بسیار مهمی در افزایش جریان خون در ریه ها دارد و از این رو می تواند تنفس را آسان‌تر کرده و در درمان آسم تاثیرگذار باشد. همچنین استفاده از هل می‌تواند باعث کاهش علائم آسم شده و در درمان آسم، برونشیت و سایر مشکلات تنفسی اثرگذار است.

درمان افسردگی 

هل به علاوه بر فواید زیادی برای بدن دارد در طب سنتی به عنوان یک داروی ضد افسردگی شناخته می شود. هل با داشتن مواد طبیعی می‌تواند به جوانسازی سلولهای بدن کمک کرده و در درمان افسردگی موثر باشد.  

سلامت دهان دندان 

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف هل باعث تحریک جریان بزاق در دهان شده و این امر می‌تواند از پوست گیری دندان ها جلوگیری نماید. علاوه بر آن استفاده از این ادویه خوش بو می تواند در از بین بردن بوی بد دهان تاثیر گذار باشد.

درمان سرماخوردگی 

هل یکی از چاشنی هایی می باشد که به دلیل این که سرشار از ویتامین c است به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می نماید و در جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی بسیار موثر است همچنین به دلیل اینکه دارای طعمی تند میباشد در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. 

افزایش اشتها 

یکی از دلایلی که منجر به بی اشتهایی میگردد هیستوپلاسموزیس می‌گردد مصرف هل با درمان این بیماری می تواند در رفع کم اشتهایی کمک کند. پس به طور کلی می‌توان گفت مصرف هل می تواند باعث تحریک اشتها شود و از این رو به افزایش وزن کمک می نماید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم