مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف دوغ

  • ۳۶۵
فواید مصرف دوغ

دوغ یکی از نوشیدنی های می باشد که در انواع مختلفی وجود دارد و در ایران به عنوان یکی از نوشیدنی‌های سنتی از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد. به طور معمول این نوشیدنی خوشمزه با نعنای خشک طعم دار میشود. 

 

فواید مصرف دوغ 

تامین سلامتی دندان ها 

از آنجایی که دوغ سرشار از کلسیم می باشد استفاده از آن علاوه بر اینکه می تواند به سلامت دندان ها کمک نماید میتواند به استحکام استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان نیز کمک کند.  

افزایش انرژی 

از آنجایی که دوغ سرشار از پروتئین می باشد استفاده از آن می تواند میزان انرژی بدن را افزایش داده و موجب ایجاد احساس سرخوشی و شادابی می گردد. علاوه بر آن استفاده از دوغ باعث تامین پروتئین ماهیچه ها میشود.

رفع گرمازدگی و عطش

دوغ یک نوشیدنی بسیار مفید برای روز های گرم تابستان محسوب می‌شود زیرا به دلیل اینکه دارای طبع سرد میباشد برای رفع گرمازدگی و عطش در روزهای گرم بسیار موثر می باشد. همچنین استفاده از دوغ برای درمان سردردهای ناشی از گرما بسیار مفید است.

پاکسازی پوست 

از آنجایی که دوغ سرشار از پروتئین می باشد استفاده از آن باعث نابودی سلول‌های مرده پوست شده و به جوانسازی پوست منجر می گردد علاوه بر آن مصرف دوغ باعث درخشش طبیعی پوست شده و به کاهش چین و چروک پوست کمک میکند.

پیشگیری از بیماری های عفونی 

به هر دوغ باکتری های وجود دارد که از رشد باکتری هایی که باعث ایجاد عفونت و بیماری در بدن می شود جلوگیری می نماید علاوه بر آن مصرف دوغ با تقویت دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن از ایجاد بیماریهای معده و روده جلوگیری میکند. 

درمان تبخال 

یکی از دلایلی که باعث ایجاد تبخال می گردد استرس و فشارهای عصبی می باشد از این رو مصرف دوغ به دلیل اینکه سرشار از اسید آمینه میباشد به بهبود انواع تبخال کمک میکند و در صورت وجود تبخال آن را درمان می نماید

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم