مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف کنجد

  • ۳۷۷
فواید مصرف کنجد

گیاه کنجد این گیاه روغنی میباشد که سرشار از انواع مواد مغذی است به گونه‌ای که مصرف ۱۰۰ گرم است دانه های کنجد می تواند به افزایش انرژی در طول روز کمک نماید. یکی از مهمترین فواید مصرف کنجد این میباشد که جذب ویتامین e را در بدن افزایش می دهد.

 

فواید مصرف کنجد 

جلوگیری از دیابت 

همانطور که گفته شد که سرشار از انواع مواد مغذی می باشد و استفاده از آن در آن به کاهش فشار خون کمک می نماید برای جلوگیری از ابتلا به دیابت و مبارزه با آن بسیار تاثیرگذار است. به طور معمول در طب سنتی به افرادی که دچار دیابت می باشند استفاده از روغن کنجد توصیه می شود.

کاهش استرس 

کنجد سرشار از منیزیم و کلسیم می باشد استفاده از آن علاوه بر اینکه به کاهش استرس و اضطراب در بدن کمک می نماید در بهبود خلق و خو و خواب عمیق بسیار تاثیر گذار می باشد. علاوه بر آن مصرف کنجد می تواند به کاهش درد های موجود در بدن کمک کند. 

کاهش وزن 

استفاده از کنجد می تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شود و از این رو به کاهش وزن کمک می نماید همچنین ترکیباتی که در کنجد وجود دارد باعث می‌شود که کبد آنزیم های چربی سوزی بیشتری ترشح کند و از این رو استفاده از کنجد برای کاهش وزن توصیه می شود.

درمان کم خونی 

کنجد سرشار از آهن و ویتامین های گروه b می باشد و اثر نیرو می تواند باعث افزایش تولید گلبول قرمز در خون گردد و برای کسانی که کم خونی مبتلا می باشند بسیار مفید است برای تاثیر بیشتر می توانید کنجد را به همراه خرما مصرف کنید.

سلامت استخوان ها 

همانطور که در قبل تر گفته شد کنجد سرشار از کلسیم می باشد به گونه ای که می توان گفت کلسیم آن از شیر بیشتر است و استفاده از آن باعث افزایش تراکم استخوان ها و بهبود سلامت آنها می گردد. در طب سنتی برای جلوگیری از پوکی استخوان مصرف دانه های کنجد توصیه می شود.

مفید برای پوست 

از آنجایی که کنجد دارای خاصیت ضد التهابی می باشد و استفاده از آن می تواند درمان التهابات پوستی کمک نماید و علاوه بر آن به دلیل اینکه کنجد سرشار از ویتامین e است  می تواند مانند یک ضد آفتاب طبیعی عمل کند و از پوست در برابر آسیب های مضر خورشید محافظت نماید

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم