مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف روغن حیوانی

  • ۳۶۵
فواید مصرف روغن حیوانی

روغن حیوانی یک روغن طبیعی می باشد که به دلیل این که سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ و انواع ویتامین ها میباشد استفاده از آن می‌تواند به سلامت گوارش و کاهش التهابات موجود در بدن کمک نماید.

 

فواید مصرف روغن حیوانی 

درمان گرفتگی بینی 

روغن حیوانی دارای خاصیت ضد قارچی و ضد ویروسی می باشد و این رو می تواند به درمان عفونت های موجود در بدن کمک نماید. استفاده از روغن حیوانی می تواند در مواقع سرماخوردگی باعث درمان گرفتگی بینی شود و در درمان سردرد نیز بسیار موثر است. 

مفید برای سلامت روده 

از آنجایی که روغن حیوانی سرشار از اسید بوتیریک می باشد استفاده از آن می تواند به سلامت دیواره روده کمک نماید. علاوه بر آن در درمان بسیاری از مشکلات روده مانند یبوست بسیار تاثیر گذار می باشد.

تقویت سلامت چشم 

روغن حیوانی سرشار از ویتامین آ می باشد همچنین به دلیل اینکه در روغن حیوانی و مقدار بسیار زیادی کارتنوئید وجود دارد مصرف آن می‌تواند باعث خنثی سازی رادیکال های آزاد موجود در بدن شود و به تقویت بینایی چشم کمک می نماید و از پیشرفت آب مروارید جلوگیری میکند. 

مفید برای پوست 

استفاده از روغن حیوانی برای افرادی که دچار خشکی پوست می باشند بسیار موثر می باشد همچنین استفاده از ماسک این روغن می‌تواند در درمان لکه های صورت و کاهش آن تاثیرگذار میباشد به این منظور باید از ماست که روغن حیوانی ۳ بار در هفته استفاده کنید

افزایش انرژی 

همانطور که گفته شد روغن حیوانی یک روغن طبیعی میباشد که سرشار از انواع اسیدهای چرب مفید است استفاده از آن علاوه بر اینکه برای بدن ضرری به دنبال ندارد می‌تواند باعث افزایش انرژی مورد نیاز بدن گردد.

مناسب برای مو 

استفاده طولانی مدت از روغن حیوانی می تواند در تقویت موها و رشد ان تاثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشد همچنین از ریزش مو جلوگیری می نماید به این منظور باید قبل از حمام کردن موهای خود را با مقداری روغن چرب کنید و بعد از یک ساعت موهای خود را بشویید

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم