مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

مصرف سیب زمینی

  • ۳۷۹
مصرف سیب زمینی

سیب زمینی یک ماده خوراکی خوشمزه میباشد که سرشار از نشاسته است و برای تامین انرژی بدن می توان از آن استفاده کرد. علاوه بر آن به دلیل اینکه سیب زمینی سرشار از فیبر و پتاسیم است استفاده از آن به کاهش فشار خون کمک کرده و از قلب محافظت می نماید.

 

فواید مصرف سیب زمینی 

بهبود سلامت مغز 

از آنجایی که سیب زمینی سرشار از اسید آلفا لیپوئیک می باشد مصرف آن باعث بهبود عملکرد مغز میشود . یکی دیگر از خاصیت های مصرف سیب زمینی این میباشد که در جلوگیری از ابتلا به آلزایمر  کمک میکند. علاوه بر آن مصرف سیب زمینی میتواند به درمان افسردگی کمک نماید.  

رفع تیرگی دور چشم 

در سیل زمینی ترکیباتی وجود دارد که می‌تواند به رفع  سیاهی دور چشم کمک نماید به این منظور باید قطعات سیب زمینی را بر روی یک پارچه قرار داده و بعد از آن به مدت ۱۵ دقیقه آن را به روی قسمت‌های تیره چشم خود قرار دهید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید.  

درمان ریزش مو 

سیب زمینی سرشار از مواد مغذی می باشد و به همین دلیل مصرف آن می‌تواند باعث کاهش روند ریزش مو شود. به این منظور باید یک عدد سیب زمینی را رنده کرده و آن را با عسل مخلوط نمایید و موهای خود را با آن مالش دهید

بهبود خلق و خو 

از آنجایی که سیب زمینی سرشار از ویتامین های گروه ب می باشد و مصرف آن باعث ترمیم سلولهای مغز شده و همین امر باعث بهبود خلق و خو می گردد علاوه بر آن استفاده از سیب زمینی به دلیل اینکه باعث افزایش تولید سروتونین در بدن میشود به کاهش استرس موجود در بدن کمک می نماید.

تقویت سیستم ایمنی بدن 

سیب زمینی سرشار از انواع ویتامین ها، آهن، فسفر و بتاکاروتن میباشد و از همین رو مصرف آن می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک نماید و بدن را در برابر خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها محافظت کند. 

سلامت روده ها 

سیب زمینی سرشار از فیبر می باشد و مصرف آن باعث بهبود عملکرد روده شده و بدن را در برابر خطر ابتلا به سرطان روده محافظت می نماید. علاوه بر آن فیبر موجود در سیب زمینی باعث میشود که حرکات روده به درستی انجام گردد.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم