مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف مریم گلی

  • ۳۶۸
فواید مصرف مریم گلی

مریم گلی گیاهی دارویی می باشد که ارتباط نزدیکی با رزماری دارد  و در گذشته از آن برای درمان گزیدگی استفاده می شد اما امروزه به دلیل کشف تاثیرات فوق العاده آن این گیاه به طور گسترده به سراسر جهان صادر می شود.

 

فواید مصرف مریم گلی 

درمان التهاب 

ترکیبات آلی موجود در گیاه مریم گلی می تواند به درمان التهابات موجود در مورد کمک نمایید معمولا استفاده از اینکه برای افرادی که دچار مشکلات التهابی در مجاری تنفسی خود می باشد توصیه می شود. علاوه بر آن استفاده از این گیاه می‌تواند به درمان آرتروز و نقرس کمک کند.

شفاف سازی پوست 

مریم گلی یک گیاه دارویی برای درمان مشکلات پوستی می باشد. این گیاه به عنوان یک تونر طبیعی برای تنظیم چربی پوست استفاده می شود مصرف مریم گلی به شفافیت پوست کمک می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن 

از آنجایی که مریم گلی دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتری های می باشد مصرف آن می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن گردد. علاوه بر آن استفاده از گیاه مریم گلی می تواند از ورود عفونت های باکتریایی به داخل بدن جلوگیری نماید. 

مبارزه با پیری زودرس 

مریم‌گلی سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و از همین رو مصرف آن باعث نابودی رادیکال های آزاد موجود در بدن شده و به مراقبت از سلولهای بدن کمک می نماید. علاوه بر آن از آنجایی که مریم سرشار از کلسیم و انواع ویتامین ها میباشد استفاده از آن باعث تاخیر در روند پیری بدن میشود.

مراقبت از پوست 

در گیاه مریم گلی ترکی به نام تو وجود دارد که برای درمان التهابات پوستی مانند آکنه اگزما و پسوریازیس مفید می باشد استفاده از این گیاه می‌تواند باعث درمان آسیب‌های وارده به پوست شده و ظاهر ناخوشایند آن را بهبود بخشد.

تقویت موها 

استفاده از گیاه مریم گلی و شستشوی موها با آب میتواند باعث تقویت فولیکولهای مو شده و به افزایش رشد مو کمک نماید. به این منظور بعد از تهیه چای مریم کلی آن را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی موهای خود اسپری کرده و بعد از آن موها را آبکشی کنید.

درمان گلو درد 

مریم گل یک گیاه دارویی میباشد که در طب سنتی برای درمان گلودرد و التهاب های لوزه توصیه می شود به این منظور مقداری از برگ مریم گلی را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و بعد از ترکیب آن با عسل آن را میل کنید

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم