مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

خواص عرق گل ختمی را بشناسید

  • ۳۶۲
خواص عرق گل ختمی را بشناسید

عرق گل ختمی عرقی با خاصیت درمانی بالا می باشد که دارای طبعی گرم و تر است و سرشار از ویتامین b و ویتامین c میباشد. استفاده از این عرق برای درمان مشکلات گوارشی، سرماخوردگی و تب کاربرد دارد. دوران مصرف این عرق می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود و بدن را در برابر ابتلا به بسیاری از بیماری ها حفاظت کند.

 

فواید مصرف عرق گل ختمی 

درمان تب 

عرق گل ختمی یکی از عرق هایی میباشد که در گذشته از آن برای درمان تب های بالا استفاده میشد زیرا این عرق دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی می باشد و مانند یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل کرده و به کاهش تب و علائم سرماخوردگی منجر می گردد. علاوه بر آن استفاده از این گیاه می تواند به درمان گلو درد و سرفه های خشک کمک کند. 

بهبود گردش خون 

گیاه گل ختمی یکی از گیاهان دارویی می باشد که باعث بهبود جریان خون در بدن اکسیژن رسانی بیشتر می‌گردد معمولاً در طب سنتی استفاده از عصاره این گیاه برای بهبود جریان خون توصیه می گردد.

درمان زخم های پوستی 

عرق گل ختمی یکی از عرق هایی می باشد که استفاده از آن باعث کاهش تورم و درد سوختگی می شود و علائم آن را کاهش میدهد علاوه بر آن استفاده از ریشه این گیاه می تواند باعث بهبود سوختگی و تاول های پوستی شود. از دیگر فواید این عرق برای التهابات پوستی می توان به درمان خارش ناشی از نیش حشرات اشاره کرد.  

درمان کیست تخمدان 

در طب سنتی مصرف گل ختمی به زنان توصیه می گردد زیرا از ایجاد عفونت های رحمی جلوگیری کرده و در درمان انواع عفونت های مجاری ادراری و کیست موثر می باشد. علاوه بر آن استفاده از عرق این کیا می تواند به درمان سرخک و مخملک کمک کند.

مفید برای موها 

استفاده از عرق گل ختمی برای مو ها می تواند مانند یک نرم کننده طبیعی عملکرد وصل کننده شدن موها جلوگیری نماید همچنین استفاده از این عرق به دلیل این که خشکی مو را از بین می برد می تواند سلامت مو را بهبود بخشد.  

درمان مشکلات عصبی 

در گذشته مردم برای درمان مشکلات عصبی و بی خوابی خود از دمنوش گل ختمی استفاده می کردند اما با گذشت زمان و انجام تحقیقات مشخص شد استفاده از عرق این گیاه مانند یک استامینوفن طبیعی در بدن عمل کرده و به کاهش مشکلات عصبی، استرس و اضطراب می انجامد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم