مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف باقالی

  • ۳۶۴

باقلا گیاهی می باشد که معمولاً در فصل بهار وارد بازار میشود و استفاده از آن به صورت تازه و خشک رواج دارد. مصرف باقلا برای کاهش وزن، درمان دیابت و مشکلات پوست و مو بسیار موثر می باشد. باقالا سرشار از فولات، فیبر، آهن، روی، کربوهیدرات و پروتئین می باشد.

 

فواید مصرف باقالا 

جلوگیری از پوکی استخوان 

از آنجایی که باقالا سرشار از منگنز می باشد استفاده از آن می تواند به جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان منجر گردد علاوه بر آن منگنز موجود در باقالا باعث جبران کمبود کلسیم در بدن شده و به محکم شدن استخوان ها و در جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان موثر میباشد. 

کاهش کلسترول 

باقالی سرشار از فیبر محلول می باشد و از این رو استفاده از باقالی می‌تواند به کاهش سطح کلسترول کمک نماید زیرا فیبر ها به کلسترول متصل می شوند و باعث دفع کلسترول از بدن می گردند. پس به صورت کلی می‌توان گفت مصرف باقالی یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش سطح کلسترول بدن می باشد

جلوگیری از استرس و اضطراب 

باقالا یکی از حبوبات می باشد که مصرف آن باعث افزایش تولید دوپامین در بدن می گردد از همین رو باعث افزایش عملکرد مغز شده و به بهبود خلق‌وخو منجر می گردد. علاوه بر آن حضرت باقالا باعث جلوگیری از ابتلا به اضطراب و افسردگی میشود. 

بهبود علائم پارکینسون 

از آنجایی که در بیماری پارکینسون سلولهای مغزی تولید کننده دوپامین نابود میشوند هست مصرف باقالی به دلیل این که سرشار از لوودوپا می باشد می‌تواند از بروز چنین اختلالاتی جلوگیری نماید. مصرف دانه های باقالی می‌تواند به کاهش عوارض این بیماری کمک کند

مفید برای زنان باردار 

از آنجایی که باقالا سرشار از فولات می باشد مصرف آن در دوران بارداری به زنان توصیه می شود زیرا خطر اختلالات مادرزادی را کاهش می دهد اما در این مورد بهتر است که با پزشک مشورت شود علاوه بر آن استفاده از باقالی در بارداری از نقص عصبی جنین و مرگ و میر جنین قبل از تولد جلوگیری می نماید.

حفظ سلامت استخوان 

از جمله ترکیباتی که در باقالی به وفور یافت میشود مس و منگنز هستند. از همه رو مصرف باقالی باعث جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان ها شده و به استحکام استخوان ها کمک می نماید همچنین استفاده از باقالی به دلیل این که سرشار از منگنز ،کلسیم و ویتامین دی میباشد باعث می‌شود تا توده های استخوانی بهبود بخشیده شوند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم