مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

میخک و فواید بی نظیر آن

  • ۳۶۶
میخک و فواید بی نظیر آن

میخک ادویه ای بسیار پرکاربرد در آشپزی میباشد که سرشار از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان می باشد. استفاده از میخک باعث تثبیت سطح قند خون در بدن شده و به حمایت از سلامت کبد کمک می نماید. مصرف میخک مانند یک آنتی اکسیدان طبیعی عمل کرده و به بهبود سلامت کلی بدن کمک می کند.

 

فواید مصرف میخک 
بهبود سلامت دهان

میخک دارای خاصیت ضد میکروبی میباشد و از همین رو مصرف آن از رشد میکروب ها در بدن جلوگیری می نماید به طور کلی می گویند مصرف میخک می تواند باعث از بین رفتن سه نوع باکتری متداول در بدن شود. علاوه بر آن استفاده از میخک باعث نابودی باکتری هایی که باعث ایجاد بیماری در لثه میشود میگردد.

کاهش زخم معده 

زخم معده مشکل می باشد که به دلیل کاهش پوشش محافظ معده ایجاد می گردد. مصرف میخک به دلیل اینکه می تواند باعث افزایش تولید مکاتب معده شود در درمان زخم معده و جلوگیری از پیشرفت آن بسیار موثر است.  

مفید برای پوست 

میخک دارای خاصیت ضد میکروبی می باشد از این رو مصرف کنند باعث داشتن پوستی سالم می گردد زیرا با از بین بردن جای آکنه کمک می کند. علاوه بر آن استفاده از روغن میخک برای از بین بردن جای زخم ها و لکه ها مانند یک لایه بردار طبیعی عمل می‌کند و باعث می‌شود که پوست شفاف تر و سالم تر به نظر  برسد.

بهبود سلامت کبد 

در میخک ترکیبی به نام اوژنول وجود دارد که مصرف برای کریم مفید می باشد علاوه بر آن مصرف می خواهد برای افرادی که به بیماری کبد چرب مبتلا می باشند باعث بهبود عملکرد کبد برای درمان این بیماری میشود. علاوه بر آن به دلیل اینکه میخک سرشار از آنتی اکسیدان می باشد مصرف آن از ایجاد بیماری های کبدی جلوگیری می کند.

رفع حالت تهوع 

در طب سنتی معمولا استفاده از میخک و افرادی که دچار حالت تهوع می باشند توصیه می شود. استفاده از ادویه معطر و خوشبو می تواند به طور کلی احساس تهوع و استفراغ را دور کرده و باعث تسکین این حالت شود. 

رفع استرس 

استفاده از دمنوش میخک به دلیل اینکه این گیاه دارای خاصیت آرام‌بخشی می باشد می تواند به کاهش استرس و خستگی و تنش کمک نماید علاوه بر آن استفاده از دمنوش این گیاه اسپاسم عضلانی را تسکین می‌دهد به این منظور بهتر است که همراه با هل و عسل مصرف کنید

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم