مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

ماهی سالمون و خواص بی نظیر آن

  • ۳۳۷
ماهی سالمون و خواص بی نظیر آن

ماهی سالمون یکی از ماهی های بسیار مغذی می باشد که سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است علاوه بر آن دارای طعمی بسیار بی نظیر می باشد. مصرف ماهی سالمون باعث کاهش التهاب بدن شده و خطر مبتلا شدن به سرطان را کاهش میدهد.

 

از آنجایی که این ماهی سرشار از اسید چرب امگا ۳ می باشد مصرف آن می تواند باعث عملکرد بهتر سرخرگ ها شده و خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی را کاهش میدهد. علاوه بر آن به دلیل اینکه این ماهی سرشار از پروتئین نیز می باشد باعث سلامت استخوان ها شده و از پوکی استخوان در میانسالی جلوگیری می نماید.

فواید مصرف ماهی سالمون 

بهبود عملکرد غده تیروئید 

از آنجایی که ماهی سالمون سرشار از سلنیوم می باشد و سلنیوم تا حدود بسیار زیادی می تواند باعث بهبود عملکرد صحیح غده تیروئید شود پس از مصرف ماهی سالمون میتواند از هورمون تیروئید در برابر آسیب های اکسیداتیو محافظت نماید.  

مفید برای پوست 

ماهی سالمون سرشار از مواد معدنی پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد و از همین رو مصرف آن باعث بهبود تولید کلاژن در پوست شده و به سلامت پوست کمک می نماید. علاوه بر آن مصرف این ماهی باعث می شود که آب درون سلولی پوست حفظ شده و از همین رو از چین و چروک پوست جلوگیری می نماید.

کاهش وزن 

همانطور که گفته شد ماهی سالمون سرشار از پروتئین می باشد و از همین رو می تواند باعث تنظیم هورمون های اشتها گردد. مصرف منظم ماهی سالمون می‌تواند میزان سوخت و ساز بدن را افزایش داده و در کم کردن وزن تاثیر بسزایی را ایفا کند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف این ماهی می‌تواند نقش قابل توجهی در کاهش چربی های کبد و شکم داشته باشد. 

سلامت استخوان ها 

ویتامین دی یکی از ویتامین هایی می باشد که مصرف آن برای بهبود استخوان ها بسیار مفید می‌باشد و از آنجایی که ماهی سالمون یکی از منابع غذایی سرشار از ویتامین دی است مصرف آن می‌تواند باعث حفظ سلامت استخوان ها شود

بهبود سلامت مغز 

مصرف ماهی سالمون نقش بسزایی در بهبود عملکرد مغز ایفا می‌کند علاوه بر آن استفاده از ماهی سالمون در دوران بارداری برای سلامت مغز جنین توصیه می شود. مصرف ماهی سالمون علاوه بر کاهش علائم افسردگی می‌تواند خطر مبتلا شدن به آلزایمر را کاهش دهد. 

تقویت سیستم بینایی 

ماهی سالمون سرشار از ویتامین a و اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد و مصرف آن می‌تواند به تقویت بینایی چشم ها کمک نماید. علاوه بر آن از مواد معدنی موجود در این ماهی می تواند به درمان سندروم خشکی چشم و بیماری تباهی لکه زرد کمک نماید

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم