مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

طبع، خواص و مضرات انجیر را بشناسید

  • ۳۵۲
طبع، خواص و مضرات انجیر را بشناسید

انجیر یکی از میوه های تابستانی میباشد که در انواع مختلفی وجود دارد و به دلیل این که سرشار از کلسیم، مس، فسفر، سدیم، پتاسیم، منیزیم، منگنز، گوگرد، کلر و انواع ویتامین ها میباشد به عنوان یکی از میوه های با ارزش تابستان شناخته می شود.

 

طبع انجیر 

در طب سنتی طبع انجیر گرم و تر معرفی می شود و از این رو توصیه می گردد که افرادی که دارای مزاج سرد و تر میباشند از انجیر خشک استفاده کند همچنین افراد با مزاج سرد و خشک بهتر است که از انجیر تازه استفاده نمایند. 

افرادی که دارای طبع گرم میباشد باید در خوردن انجیر حد اعتدال را رعایت نمایند.

 

مصلحات انجیر 

همانطور که گفته شد طبع انجیر گرم و تر میباشد و افرادی که دارای مزاج گرم می باشند باید در خوردن آن اعتدال نمایند و بهتر است که آن را همراه با مصلحات مصرف کنند بهترین مصلح انجیر شربت ریواس، شربت بالنگ، شربت آویشن و سکنجبین می باشد.

 

روایات موجود در مورد خواص انجیر 

* پیامبر فرمودند:انجیر بخورید چرا که اگر بنا بود میوه ‌ای از بهشت نام ببرم همین میوه را می‌گفتم؛ زیرا میوه‌ای بدون هسته است، بواسیر را ریشه کن کرده و برای نقرس خوب است. 

* از امام علی (ع) روایت شده است که خوردن انجیر انسدادها را نرم (باز) می‌کند و برای بادهای قولنج سودمند است، هم در روز وهم در شب آن را بخورید؛ اما فراوان نه.

* امام رضا (ع) فرموده ‌اند (کتاب کافی): انجیر بوی بد دهان را می‌برد، استخوان را استحکام می‌‌بخشد و با وجود مصرف آن دیگر نیازی به دارو نیست. همچنین از ایشان نقل است: انجیر مو بر می‌رویاند، درد را می‌‌برد و همانند‌ترین چیز به گیاهان بهشت است. 

 

خواص انجیر 

انجیر یکی از خوشمزه ترین میوه های تابستانه می باشد که استفاده از آن برای افرادی که مبتلا به نقرس می باشند بسیار توصیه می گردد همچنین به دلیل اینکه انجیر سرشار از فسفر می باشد می‌تواند باعث تقویت حافظه شده و در جلوگیری از آلزایمر بسیار موثر است.

از دیگر خواص انجیر می‌توان به دفع مواد زائد از بدن اشاره کرد علاوه بر آن مصرف انجیر تازه می‌تواند باعث تقویت استخوانها و دندانها گردد.

 

مضرات مصرف انجیر 

یکی از مضرات مصرف انجیر این می باشد استفاده از آن به دلیل ترکیبات شیمیایی که در آن وجود دارد ممکن است در بعضی از افراد منجر به واکنش آلرژیک شدید و ورم غشای مخاط بینی گردد.

یکی دیگر از مضرات زیاده روی در مصرف انجیر در فصل زمستان این میباشد که ممکن است باعث ایجاد خونریزی در روده، شبکیه چشم و دستگاه جنسی گردد.

از دیگر مضرات مصرف انجیر می توان به این مورد اشاره کرد که به دلیل اینکه انجیر سرشار از اکسالات می باشد باعث کاهش جذب کلسیم در بدن می گردد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم