مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

طبع، مصلحات و خواص بادمجان

  • ۳۳۸
طبع، مصلحات و خواص بادمجان

بادمجان یکی از صیفی جات میباشد که از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است. مصرف بادمجان به صورت خام برای بدن مضر می باشد و بهتر است که به صورت پخته شده مصرف شود. میوه گیاه بادمجان به رنگ بنفش تیره و سیاه می باشد اما رنگ سفید و زرد آن نیز موجود است.

 

طبع بادمجان 

در طب سنتی طبع بادمجان گرم و خشک معرفی می شود و استفاده از آن برای افرادی که دارای مزاج گرم می باشند باید حتما همراه با مصلحات انجام بگیرد. به طور کلی مصرف زیاد بادمجان بدون مصلحات باعث غلبه خشکی در بدن و ایجاد بیماری های سودایی می شود. 

از نظر طب سنتی به دلیل اینکه هضم بادمجان سخت میباشد باعث افزایش تولید سودا در بدن می گردد و از همین رو منجر به بروز لکه های پوستی و ایجاد دردهای در پهلو و شکم می شود. 

 

مصلحات بادمجان 

همانطور که گفته شد بهتر است که بادمجان همراه با مصلحات آن استفاده شود از همین‌رو پخت بادمجان همراه با سرکه، زیره، گلپر، آب انار ترش و کشک توصیه می شود.

 

نحوه صحیح پخت بادمجان 

صحیح ترین روش پخت بادمجان به صورت آب پز بخار پز و کباب کردن آن می باشد زیرا این روش های پخت باعث حفظ مواد مغذی موجود در آن می گردد. سرخ کردن بادمجان یکی از غلط ترین شیوه های پخت بادمجان می باشد زیرا این روش باعث هدر رفتن ویتامین ها و ارزش غذایی بادمجان می شود. 

 

فواید مصرف بادمجان 

بهبود خواب 

بادمجان یکی از صیفی جات میباشد که مصرف آن می‌تواند باعث رفع مشکلات کم خوابی و بی خوابی شود به این منظور بهتر است که یک بادمجان خام را در زمان غروب به صورت منظم روزانه مصرف نمایید. 

 

مفید برای پوست و مو 

مصرف بادمجان می تواند باعث افزایش ترشح آنزیم های تقویت کننده مو شود علاوه بر آن به دلیل اینکه بادمجان سرشار از ویتامین و مواد معدنی می باشد و مصرف آن می‌تواند باعث تقویت پوست شده و در جلوگیری از چین و چروک پوست تاثیر گذار است. 

 

تقویت سیستم ایمنی بدن 

از آنجایی که بادمجان دارای خاصیت ضد ویروسی و ضد میکروبی می باشد مصرف آن می‌تواند به سلامتی بدن کمک کرده و منجر به افزایش سیستم ایمنی بدن گردد. علاوه بر آن به دلیل اینکه بادمجان سرشار از آنتی اکسیدان می باشد می‌تواند باعث کاهش آسیب رادیکال‌های آزاد به بدن شود.

کاهش وزن 

بادمجان یکی از صیفی جاتی میباشد که سرشار از فیبر می باشد و استفاده از آن می تواند باعث شود که فرد تا مدت زمان زیادی احساس سیری داشته باشد و از پرخوری جلوگیری می نماید از همین رو می تواند به کاهش وزن کمک کند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم