مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

درمان سرگیجه با راهکارهای خانگی

  • ۳۲۹
درمان سرگیجه با راهکارهای خانگی

سرگیجه حالتی می باشد که به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد به گونه‌ای که فرد احساس میکند تمام محیط اطراف آن  در حال چرخش می باشد. در صورتی که علائم سرگیجه ادامه دار باشد ممکن است نشان دهنده وجود یک بیماری جدی در بدن باشد.

 

درمان سرگیجه با راهکارهای خانگی 

دمنوش زنجبیل 

دمنوش زنجبیل یکی از بهترین دمنوش ها برای رفع حالت تهوع و سرگیجه می باشد. به منظور باید نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل را در یک فنجان آب حل کرده و آن را میل نمایید.

 

عسل 

عسل یکی از مواد غذایی می باشد که می تواند باعث افزایش انرژی بدن گردد و از همه رو مانع ایجاد سرگیجه می شود به این منظور بهتر است که عسل را با مقداری سرکه سیب مخلوط کرده و این محلول را دوبار در روز بنوشید.

 

مصرف مواد غذایی ویتامین c دار 

تحقیقات نشان می دهد که یکی از بهترین درمان های خانگی برای رفع سرگیجه استفاده از رژیم غذایی سرشار از ویتامین سی میباشد به همین منظور معمولاً به بیمارانی که از سرگیجه رنج می برد مصرف مواد غذایی دارای ویتامین سی توصیه می شود. از جمله مواد غذایی سرشار از ویتامین c می توان به گوجه فرنگی، کلم بروکلی، طالبی، فلفل سبز و مرکبات شاره کرد. 

بابونه گاوی 

بابونه گاوی یک گیاه دارویی می باشد که نام دیگر آن درخت مریم است و یک گیاه بسیار مناسب برای درمان سرگیجه سردرد و تهوع می باشد زیرا می تواند باعث بهبود گردش خون در بدن شود به این منظور باید مقداری برگ تازه این گیاه را با مقداری فلفل و برگ نعنا  مخلوط کرده و بعد از حرارت دادن آن، آن را مصرف نمایید.

 

مصرف غلات 

یکی از دلایل اصلی سرگیجه و افت قند خون میباشد و معمولا استفاده از بعضی از مواد غذایی که به سرعت حذف می‌شوند می‌تواند باعث افت قند خون و در نتیجه سرگیجه شود از همین رو مصرف غذاهایی مانند لوبیا و غلات گزینه‌های بسیار مناسبی برای رفع سرگیجه می باشند.

 

جینکو 

جینکو یک داروی گیاهی می باشد که گزینه بسیار مناسبی برای درمان سرگیجه محسوب می شود زیرا باعث به جریان افتادن خون در مغز می شود و از همین رو می تواند به درمان سرگیجه کمک نماید. یکی دیگر از فواید مصرف این گیاه دارویی درمان وزوز گوش می باشد.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم