مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

عوارض و مضرات قهوه برای سلامتی بدن

  • ۳۴۴
عوارض و مضرات قهوه برای سلامتی بدن

زیاده روی در مصرف قهوه مانند تمام مواد غذایی دیگر در کنار فوایدی که برای بدن دارد می تواند برای سلامتی مضر هم باشد. مصرف زیاد قهوه در طول روز می‌تواند باعث ایجاد حالاتی مانند اضطراب و عصبانیت شود.

 

مضرات مصرف قهوه 

خواب نامطلوب 

قهوه نوشیدنی میباشد که سرشار از کافئین است و زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی شود و تاثیرات بسیار منفی در خواب و کیفیت خواب می گذارد. به طور کلی توصیه میشود که ۴ تا ۶ ساعت قبل از به خواب رفتن قهوه نوشیده نشود.

مضر برای زنان باردار

به طور کلی نوشیدن قهوه در دوران بارداری توصیه نمی گردد زیرا مصرف بالای کافئین برای جنین خطرناک می باشد. زیاده روی در مصرف قهوه در طول بارداری می‌تواند خطر سقط جنین و زایمان زودرس را افزایش دهد به همین دلیل معمولا به زنان باردار توصیه می شود که در طول دوران بارداری و شیردهی از مصرف قهوه خودداری نمایند.

پوکی استخوان

یکی از عوارض جدی مصرف زیاد قهوه پوکی استخوان می باشد زیرا مصرف زیاد قهوه باعث کاهش کلسیم در بدن شده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش میدهد. معمولاً به زنان و افراد سالمند توصیه می‌شود که از زیاده روی در مصرف قهوه خودداری نمایند. 

ایجاد سردرد 

با اینکه گفته می‌شود مصرف کافئین می تواند علائم سردرد را کاهش دهد اما زیاده روی در مصرف قهوه می‌تواند باعث ایجاد سردرد های شدید و حتی سردرد های میگرنی شود و علائم آن را نیز افزایش دهد.

افزایش تولید اسید معده 

قهوه یکی از نوشیدنی هایی می باشد که باعث افزایش تولید اسید هیدروکلریک و اسید معده می باشد. افزایش ترشح این دو اسید باعث بازگشت اسید به مری می گردد. معمولا این مشکل زمانی بیشتر رخ میدهد که صبح زود قبل از صبحانه خوردن قهوه مصرف شود.

شب ادراری 

یکی از عوارض جدی مصرف زیاد قهوه تکرر ادرار می باشد که معمولاً در افراد مسن بیشتر دیده می شود. تحقیقات نشان می‌دهد که خطر ابتلا به بی اختیاری ادرار در زنانی که در مصرف قهوه زیاده روی می کند حدود ۶۰ درصد افزایش پیدا میکند.

افزایش خطر ابتلا به نقرس 

به طور کلی مصرف قهوه به افرادی که در گذشته سابقه ابتلا به بیماری نقرس را داشتند توصیه نمی شود زیاده روی در مصرف قهوه ریسک ابتلای مجدد به بیماری نقرس را افزایش میدهد.

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم