مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

رفع سیاهی دور چشم

  • ۳۳۰
رفع سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم معمولاً به دلایل مختلفی مانند بالا رفتن سن، گریه های طولانی مدت، استرس، خشکی پوست، کم خوابی و رژیم غذایی نامناسب اتفاق می‌افتد. در این حالت معمولاً یک حلقه سیاه در دور چشم ها ایجاد می گردد.

 

دلایل ایجاد سیاهی در دور چشم 

  • نازک شدن پوست زیر چشم 
  • افزایش سن
  • استفاده از سیگار و الکل 
  • مشکلات تیروئید
  • عادات غلط خوابیدن
  • کاهش بافت چربی در اطراف چشم 
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید 
  • استفاده از بعضی از قطره های چشمی 

 

رفع سیاهی دور چشم با راهکار های خانگی 

خیار 

خیار میوه ای میباشد که به دلیل این که سرشار از فیبر است استفاده از آن مانند یک آبرسان طبیعی عمل می کند و به پوست طراوت و تازگی می‌بخشد. علاوه بر آن به دلیل اینکه خاصیت روشن کنندگی دارد و ماده جمع کننده نیز دارد به درمان حلقه های تیره دور چشم کمک می نماید. 

 
گل رز 

گل رز دارای خاصیت قابض بودن میباشد. علاوه بر آن به دلیل اینکه گل رز به عنوان یک روشن کننده پوست به کار گرفته می‌شود می‌تواند باعث درمان سیاهی دور چشم شود. از محلول گل رز می توانید به عنوان جوانسازی پوست نیز استفاده نمایید. 

ماسک شیر 

از آنجایی که در شیر ترکیبی به نام رتینوئید وجود دارد استفاده از آن باعث روشن کردن پوست میشود از همین رو میتوان گفت ماسک شیر تاثیر بسزایی در رفع سیاهی دور چشم دارد به این منظور یک پد آرایشی را با شیر خنک آغشته کرده و آن را به مدت ۱۰ دقیقه زیر چشم خود ماساژ دهید. 

 
زردچوبه 

زردچوبه ادویه ای میباشد که سرشار از آنتی اکسیدان است و دارای خاصیت ضد التهابی می باشد استفاده از آن می تواند باعث رفع حلقه های تیره دور چشم شود. علاوه بر آن پوست اطراف چشم را نرم تر و صاف تر می کند.

روغن نارگیل 

یکی از طبیعی ترین روش ها برای برطرف کردن سیاهی دور چشم ماساژ دادن پوست اطراف چشم با روغن نارگیل می باشد از آنجایی که این روغن خاصیت مرطوب کنندگی دارد می‌تواند به رفع سیاهی دور چشم و رفع چین و چروک های پوستی کمک نماید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم