مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

عوارض خطرناک مصرف زیاد زیتون برای سلامتی بدن

  • ۳۲۴
عوارض خطرناک مصرف زیاد زیتون برای سلامتی بدن

زیتون یکی از فراورده هایی میباشد که مصرف آن با اینکه فواید زیادی برای سلامت بدن به دنبال دارد  می‌توان گفت زیاده روی در مصرف آن می‌تواند عوارض و خطرات جدی را برای سلامتی ایجاد نماید. 

 

یکی از معضلات اصلی مصرف زیاد زیتون این می باشد که زیتون سرشار از سدیم است و به همین دلیل انجمن قلب آمریکا اعلام کرده است که رژیم غذایی سرشار از سدیم می تواند خطر ابتلا به بیماری های کلیوی، سرطان معده، بزرگ شدن قلب و سکته مغزی را افزایش دهد. 

 

کالری موجود در زیتون 

زیتون سبز(۱۰۰ گرم)  ..................... ۷۸ کالری  

زیتون سیاه(۱۰۰ گرم)......................۸۱ کالری 

زیتون شور(۱۰۰ گرم) .....................۱۳۲ کالری 

زیتون پرورده(۱۰۰ گرم)..................۲۰۰ کالری

 

عوارض زیاده روی در مصرف زیتون 

 

افزایش التهاب 

از آنجایی که در زیتون مقدار زیادی اسید اولئیک وجود دارد به همین علت نقش بسیار مهمی در آزادسازی لیپوپلی ساکارائیدها از روده به جریان خون ایفا می کند. از همین رو می توان گفت به دلیل اینکه زیتون سرشار از چربی می باشد احتمال ابتلا به التهاب را افزایش میدهد.

ایجاد مشکلات گوارشی 

زیاده روی در مصرف زیتون باعث میشود که سیستم گوارش در هضم آن دچار مشکل شود و از همه رو می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند اسهال گردد. به طور کلی باید این را بدانید که مصرف بالای زیتون و روغن زیتون در بعضی از مواقع میتواند باعث به هم خوردن تعادل سیستم گوارش شود.

 

ایجاد عوارض برای زنان باردار 

زیتون یکی از فراورده هایی میباشد که تبعات استفاده از آن برای زنان باردار بیشتر از دیگر گروه ها می باشد. زیاده روی در مصرف زیتون در دوران بارداری می‌تواند موجب کاهش قند خون و کاهش شیر مادر شود علاوه بر آن به دلیل اینکه زیتون سرشار از سدیم می باشد ممکن است باعث ایجاد تورم در دست و پاهای زنان باردار گردد.

مضر برای دیابتی ها 

یکی از عوارض جدی مصرف زیاد زیتون این میباشد که باعث کاهش قند خون می گردد و از همین رو زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث ایجاد مشکل برای بیماران دیابتی شود علاوه بر آن استفاده از زیتون در کنار بعضی از داروهای قند خون ممکن است باعث ایجاد اثرات جانبی شود. 

مضر برای کودکان 

زیاده روی در مصرف زیتون میتواند برای بعضی از کودکان باعث ایجاد مشکلات جدی مانند ایجاد حساسیت شود اما در صورتی که مصرف متعادل آن می‌تواند به جای ایجاد حساسیت باعث تامین مواد مفید مورد نیاز بدن شود

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم