مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

درمان سینوزیت با راهکارهای خانگی

  • ۳۱۹
درمان سینوزیت با راهکارهای خانگی

در اطراف جمجمه انسان حفره هایی وجود دارد که این حفره‌ها فضایی را برای تبادل هوا و ایجاد رطوبت فراهم می نماید به این حفره ها سینوس گفته می شود. بیشتر افراد در طول زندگی خود ممکن است با درد و فشار سینوس ها روبرو شوند.

 

علت شایع سینوزیت 
  • سرماخوردگی 
  • آلرژی 
  • مشکلات آناتومیک بینی 
  • وجود کیست 

 

علائم سینوزیت 

  • سرفه
  • درد در ناحیه سر و صورت
  • خروج ترشحات از بینی و پشت حلق
  • احساس فشار در فک فوقانی و دندانها
  • کاهش حس بویایی و چشایی  

 

درمان سینوزیت با راهکارهای خانگی 

بروملین 

بروملین ماده ای می باشد که در ساقه آناناس وجود دارد این ماده دارای خاصیت ضد التهابی می باشد و می تواند درد سینوس ها را تسکین بخشد و ورم مجاری بینی را کاهش دهد. اما به این نکته توجه داشته باشید که این ماده حتماً باید با نظر پزشک مصرف گردد.

نوشیدن مایعات 

یکی از ساده ترین روش هایی که به وسیله آن می توانید سینوزیت خود را در خانه درمان کنید نوشیدن مایعات میباشد . نوشیدن آب کافی در طول روز باعث مرطوب نگه داشتن سینوس ها و رقیق کردن ترشحات مخاط می گردد. 

روغن سیاهدانه 

روغن سیاه دانه یک روغن گیاهی می باشد که معمولا میتوان برای درمان سینوزیت استفاده کرد. ماساژ دادن پیشانی با این روغن باعث کاهش درد سینوس ها و تخلیه آسان تر ترشحات سینوسی می گردد. علاوه بر آن استفاده از این روغن می‌تواند به درمان سردردهای سینوزیتی کمک کند. 

سرکه سیب 

سرکه سیب دارای ترکیباتی می باشد که استفاده از آن باعث کاهش علائم آلرژی می گردد همچنین استفاده کردن از سرکه سیب باعث میشود که ph سینوس های بینی متعادل شود و مخاط اضافه ایجاد شده دفع گردد. علاوه بر آن استفاده از سرکه سیب به دلیل این که دارای خاصیت ضد باکتریایی می باشد به رفع عفونت سینوزیت کمک می کند.

بخور اکالیپتوس 

بخور دادن با قطره اکالیپتوس جز موثر ترین روش ها برای درمان سینوزیت میباشد استفاده از این بخور باعث نرم شدن ترشحات سینوسی و تخلیه آسانتر آن می گردد به این منظور چند قطره اکالیپتوس را در آب جوش ریخته و بخار آن را استنشاق کنید. 

چای زنجبیل 

زنجبیل دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی بسیار قوی می باشد و به دلیل اینکه خاصیت ضد التهابی دارد می‌تواند به کاهش التهاب های سینوزیت کمک کرده و سوزش مجاری بینی را کاهش دهد. نوشیدن چای زنجبیل می‌تواند باعث درمان عفونت های سینوسی گردد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم