مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

عنبرنسا چه خواصی دارد؟

  • ۳۱۷
عنبرنسا چه خواصی دارد؟

عنبر نسا که نام دیگر آن عنبرنسارا می باشد در طب سنتی از ارزش درمانی بسیار بالایی برخوردار است. عنبر نسا پشگل الاغ ماده می باشد که در فصل بهار جمع آوری می گردد و برای درمان بسیاری از بیماری ها از آن استفاده می شود.

 

طبع عنبرنسا 

طبع عنبر نسا خنک می باشد و از آنجایی که طبع بسیاری از مریضی ها و عفونت های موجود در بدن گرم میباشد استفاده از عنبر نسا می‌تواند برای درمان بیماری کمک کننده باشد اما باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از پشگل الاغ نر می تواند باعث تشدید بیماری شود.

 

فواید استفاده از عنبر نسا 

 

پیشگیری از سرماخوردگی 

عنبر نسا دارای خاصیت ضد میکروبی می باشد و از همین رو با دود کردن آن در فضای خانه می تواند باعث کاهش ویروس های موجود در فضا شده و از انتشار سرماخوردگی در فضای خانه جلوگیری نمایید.  

درمان دندان درد 

عنبرنسا دارای خاصیت ضدقارچی و ضدباکتریایی میباشد و استفاده از دود آن به درمان عفونت دندان و کاهش دندان درد کمک میکند.دود حاصل از عنبرنسا میتواند به تسکین موقت دندان درد کمک زیادی نماید.

درمان سینوزیت 

استفاده از دود عنبرنسا یکی از ساده ترین روش ها برای درمان عفونت های سینوزیتی میباشد. به این منظور یک عنبر نسا را بر روی شعله قرار داده و دود آن را استنشاق نمایید. علاوه بر آن استفاده از عنبر نسا می‌تواند به درمان سردردهای کهنه کمک نماید. 

رفع خارش های بدن 

یکی از روش های بسیار موثر برای درمان و کاهش خارش های پوستی استفاده از دود عنبرنسا میباشد .علاوه برآن میتوان از عنبرنسا برای درمان تاول ها و زخم های ترشح دار استفاده نمود.استفاده از دود عنبرنسا یکی از مفیدترین روش ها برای درمان اگزما شناخته میشود.

درمان عفونت های رحمی 

به طور کلی معمولا برای درمان بسیاری از مشکلات زنانه مانند عفونت های رحمی و واژینال و رفع ترشحات بدبو استفاده از عنبر نسا توصیه میگردد. علاوه بر آن استفاده از عنبر نسا می‌تواند برای درمان تنبلی تخمدان و لکه بینی نیز کمک کننده باشد.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم