مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

مضرات مصرف سیر

  • ۳۰۷
مضرات مصرف سیر

سیر یک ماده غذایی قدرتمند می باشد که از نظر خواص دارویی از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. علاوه بر آن سیر به عنوان یکی از ادویه های پرطرفدار در آشپزی برای طعم دهی غذا استفاده میشود.

مضرات مصرف سیر

 
افزایش خطر خونریزی

سیر دارای ماده ضد انعقاد میباشد به این معنی که می‌تواند از لخته شدن خون جلوگیری نماید. از همین رو می توان گفت یکی از جدی ترین عوارض زیاده روی در مصرف به سه افزایش خطر خونریزی می باشد معمولا مصرف سیر به افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند توصیه نمی شود.

 

ایجاد مشکلات گوارشی

سیر یک ماده غذایی می باشد که سرشار از فروکتان است به همین دلیل زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث ایجاد مشکلات گوارشی مانند نفخ، گاز و درد معده شود زیرا فروکتان به طور کامل جذب نمی‌گردد.

 

آسیب به کبد

مصرف زیاد سیر می تواند باعث آسیب رسیدن به کبد گردد به دلیل اینکه سیر سرشار از آنتی اکسیدان می باشد زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث ایجاد مسمومیت در کبد شده و آسیب های جدی به کبد وارد نماید.

 

سردرد

سیر یک ماده غذایی می باشد که مصرف زیاد آن می تواند باعث فعال شدن سردرد شود. مصرف زیاد سیر به صورت خام می تواند باعث ایجاد حملات میگرنی شود.

 

بوی بد دهان

یکی از رایج ترین عوارض مصرف زیاد استی ایجاد بوی بد در دهان می باشد این بوی بد سیر معمولاً با مسواک زدن هم از بین نمی رود و ممکن است به دلیل اینکه برای اطرافیان فضای آزاد دهنده ای را ایجاد می کند منجر به کاهش اعتماد به نفس شود.

 

کاهش فشار خون

طی تحقیقات انجام شده زیاده روی در مصرف سیر می تواند باعث کاهش شدید فشار خون میشود. معمولاً در طب سنتی به افرادی که دچار فشار خون پایین می باشند مصرف سیر توصیه نمی‌شود اما افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند مصرف سیر می تواند برای آنها مفید باشد

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم