مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

با عوارض مصرف ماکارونی آشنا شوید

  • ۳۰۶

ماکارونی یکی از غذاهای مورد علاقه مردم سراسر جهان می باشد اما باید این را بدانید که زیاده روی در خوردن هر غذایی مانند ماکارونی می تواند عوارض خاص خود را داشته باشد به گونه‌ای که استفاده زیاد از ماکارونی می تواند سلامت بدن را به مخاطره بیندازد. در ادامه با مهمترین عوارض زیاده روی در مصرف ماکارونی آشنا می شوید: 

 

مضرات مصرف ماکارونی

افزایش وزن 

تحقیقات نشان می دهد که ماکارونی یکی از غذاهایی میباشد که مستعد زیاده روی در خوردن است و از همین رو می تواند باعث اضافه وزن شود. علاوه بر آن به دلیل اینکه ماکارونی سرشار از کالری می باشد در صورتی که فرد از تحرک کافی برخوردار نباشد استفاده از آن می تواند منجر به افزایش وزن شود.

افزایش فشار خون 

ماکارونی کی از مواد غذایی می باشد که سرشار از کربوهیدرات های تصفیه شده است و از همین رو مصرف آن می‌تواند خطر افزایش فشارخون را تا حدود بسیار زیادی افزایش دهد. علاوه بر آن به دلیل اینکه مصرف زیاد ماکارونی باعث افزایش فشارخون می شود خطر ابتلا به بیماری های دیگر مانند بیماری های قلبی و عروقی نیز افزایش پیدا میکند.

ایجاد مشکلات هورمونی 

به طور کلی توصیه می شود که از دادن ماکارونی زیاد به کودکان خودداری شود. از آنجایی که ماکارونی سرشار از فتالات می باشد باعث می شود که نقص هایی در هورمون پسران حتی نوزادان پسر ایجاد شود. به طور کلی در طب سنتی توصیه میشود که زنان باردار در مصرف ماکارانی احتیاط کنند.

کاهش هورمون استروژن 

با اینکه ماکارونی یک غذای محبوب محسوب می‌شود اما طبق تحقیقات مصرف بیش از حد آن می‌تواند باعث ایجاد اختلال در رگ های خونی زنان و افزایش تجمع اسید های چرب می شود. علاوه بر آن مصرف بیش از حد ماکارونی با کاهش سطح کلسترول خوب خون می تواند باعث کاهش ترشح هورمون های زنانه گردد.

افزایش قند خون 

ماکارونی یکی از مواد غذایی می‌باشد که شاخص گلیسمی بالایی دارد و از همین رو مصرف بیش از حد آن باعث افزایش سطح قند خون شده و خطر ابتلا به دیابت را افزایش میدهد. به طور کلی توصیه می‌شود افرادی که به دیابت مبتلا می باشد در مصرف ماکارونی محتاط تر عمل کنند. 

ایجاد مشکلات معده 

ماکارونی حالت خمیری دارد و از همین رو مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به ورم معده و نفخ شود علاوه بر آن از آنجایی که ماکارونی دارای ترکیبی به نام گلوتن می باشد استفاده از آن به افرادی که دارای سندروم روده تحریک پذیر و اختلال سلیاک می باشند توصیه نمی شود.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم