مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

خوراکی های با طبع گرم

  • ۳۰۸
خوراکی های با طبع گرم

به طور کلی در طب سنتی طبع مواد غذایی به دو دسته یک گرم و سرد تقسیم بندی می شود که استفاده از خوراکی های با طبع گرم در فصل های سرد سال می تواند باعث جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و رفع خستگی شود. مصرف این نوع از خوراکی ها در فصل زمستان باعث افزایش حرارت بدن شده و در نتیجه منجر به گرم شدن بدن میشود. در ادامه به معرفی تعدادی از مواد غذایی با طبع گرم می پردازیم: 

 

خوراکی های با طبع گرم 

حبوبات 

استفاده از حبوبات در فصل های سرد سال می تواند به گرم کردن بدن کمک کند. از آنجایی که اکثر حبوبات باعث افزایش انرژی در بدن می شوند استفاده زیاد از آنها در فصول گرم می تواند منجر به افزایش وزن گردد. از جمله بهترین حبوبات برای مصرف در فصلهای سرد زمستان و پاییز می توان به عدس، لوبیا و نخود اشاره کرد.

دمنوش دارچین 

معمولا افرادی که دارای طبع سرد میباشند استفاده از دمنوش دارچین در فصل زمستان می تواند کمک بسیار زیادی به آنها کند زیرا مصرف این دمنوش می‌تواند باعث از بین رفتن احساس سرما در بدن شده و بدن را گرم و پر انرژی نگه میدارد. تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که از دمنوش دارچین استفاده کنند در طول روز از احساس سرما و بی حالی در امان می باشند.

هویج 

در طب سنتی هویج به عنوان یکی از صیفی جات گرم کننده بدن شناخته می شود. از آنجایی که در هویج مقدار زیادی بتاکاروتن وجود دارد با تقویت سیستم ایمنی بدن خطر ابتلا به سرماخوردگی را در فصل زمستان کاهش میدهد. علاوه بر آن استفاده از هویج می‌تواند باعث آبرسانی به پوست در فصل خشک زمستان شود.

 
میوه های دارای طبع گرم 

انجیر

 خربزه

سیب

توت

 به

 انگور

خرمالو

 پرتقال

بادمجان

 خرما

 زیتون

 
آجیل های دارای طبع گرم 

بادام درختی

 بادام کاغذی

 بادام زمینی

بادام هندی

پسته

کنجد

فندق

تخم خربزه

گردو 

 

عرقیجات دارای طبع گرم 

عرق اسطوخودوس

 عرق بادرنجبویه

 عرق اکالیپتوس

 عرق بابونه

عرق اترج

عرق رزماری

 عرق دارچین

عرق خارخاسک

عرق چهار گیاه

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم