مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

عوارض مصرف زیاد چای سیاه آشنا شوید

  • ۳۰۲
عوارض مصرف زیاد چای سیاه آشنا شوید

چای سیاه یکی از نوشیدنی های می باشد که امروزه استفاده از آن جای خود را در بین خانواده های ایرانی باز کرده است در صورتی که با زیاده روی در مصرف همراه شود می‌تواند منجر به ایجاد عوارضی مانند کم آبی بدن و بیماری های قلبی و عروقی گردد که در ادامه می توانید با مضرات بیشتر زیاده روی در مصرف چای آشنا شوید.

 

مضرات مصرف زیاد چای سیاه 

 

ایجاد مشکلات کبدی 

با اینکه مصرف چای سیاه می تواند منجر به دفع مواد زائد از کبد گردد اما در صورتی که زیاد مصرف شود به دلیل این که سرشار از پلی فنول می باشد می‌تواند باعث ایجاد اثرات منفی بر روی کبد شده و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش میدهد. به طور کلی توصیه می‌شود که افراد از نوشیدن بیش از ۲ فنجان چای در طول روز خودداری کنند.

ایجاد مشکلات پوستی 

با اینکه گفته می‌شود مصرف مایعات باعث آبرسانی به سلول‌های پوست و در نتیجه شادابی پوست می گردد اما می‌توان گفت مصرف بیش از حد چای سیاه به دلیل این که سرشار از کافئین میباشد و منجر به کم آبی بدن می گردد می تواند باعث ایجاد مشکلات پوستی شود. مطالعات نشان می‌دهد که افرادی که در مصرف چای زیاده روی می کنند معمولاً با مشکل وجود لکه های تیره بر روی پوست و دندان خود روبرو هستند.

ایجاد استرس 

چای سیاه یکی از انواع چای هایی می باشد که نسبت به دیگر چای ها مانند چای سبز و چای سفید از کافئین بیشتری برخوردار می باشد و مصرف قابل توجه این نوشیدنی می تواند باعث افزایش اضطراب و استرس در افراد گردد. همچنین از آنجایی که بیشتر افراد،  به خوردن این نوشیدنی عادت می کنند؛ عدم مصرف آن می‌تواند باعث ایجاد عصبانیت در آنها شود.

ایجاد کم خونی 

همانطور که گفته شد چای سیاه سرشار از کافئین می باشد و به همین دلیل مصرف زیاد کافئین باعث میشود که جذب آهن در بدن با اختلال همراه شده و در نتیجه منجر به کم خونی می گردد. در طب سنتی به افرادی که به مشکل کم خونی مبتلا می باشند توصیه می شود که از مصرف زیاد چای خودداری نمایند.

ایجاد مشکلات کلیوی 

یکی از ترکیبات موجود در چای سیاه اگزالات می باشد که مصرف بیش از حد چای سیاه و بالا رفتن اگزالات در بدن می تواند باعث ایجاد سنگ کلیه شود. تحقیقات نشان می دهد که مصرف زیاد چای سیاه در طول روز می تواند منجر به نارسایی کلیه ها شود.

ایجاد سرگیجه 

کافئین موجود در چای به گونه ای می باشد که اگر مقدار آن در بدن افزایش پیدا کند منجر به ایجاد مشکلاتی مانند سردرد و سرگیجه میشود. علاوه بر آن زیاده روی در مصرف چای می تواند منجر به ایجاد مشکلات دیگری مانند تهوع، افزایش فشار خون، وزوز گوش و استفراغ شود.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم