مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف خرمالو

  • ۳۰۷
فواید مصرف خرمالو

خرمالو میوه ای شیرین و نارنجی رنگ میباشد که سرشار از مقادیر قابل توجهی از مواد مغذی مانند پروتئین، پتاسیم، منگنز، مس و انواع ویتامین ها می باشد. این میوه خوشمزه به دلیل اینکه از کالری کمی برخوردار می باشد و سرشار از فیبر است  می‌تواند باعث کاهش وزن در افراد شود. در ادامه می توانید با فواید بیشتر این میوه آشنا شوید: 

 

فواید میوه خرمالو 

درمان سرماخوردگی 

آنتی اکسیدان های موجود در خرمالو باعث جلوگیری از آسیب های سلولی در برابر رادیکال های آزاد شده و با تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند به جلوگیری از ابتلاء و درمان سرماخوردگی کمک نماید. بتاکاروتن یکی از ترکیبات دیگر می باشد که به وفور در خرمالو یافت می‌شود و در درمان سرماخوردگی بسیار تأثیرگذار است.

افزایش انرژی 

خرمالو یکی از میوه هایی میباشد که دارای شکر طبیعی بوده و از همین رو مصرف آن می‌تواند باعث افزایش انرژی در بدن گردد استفاده از این میوه خوشمزه علاوه بر افزایش انرژی می تواند به رفع خستگی و بیحالی نیز کمک نماید. افزایش انرژی در خرمالو به گونه ای می باشد که بسیاری از ورزشکاران مصرف آن را در رژیم غذایی خود گنجانده اند.

کنترل فشار خون 

در میوه خرمالو مقدار زیادی پتاسیم وجود دارد که باعث گشاد شدن غروب در بدن شده و در نتیجه منجر  به بهبود جریان خون در بدن می‌شود از همین رو مصرف خرمالو می‌تواند باعث کنترل فشار خون در بدن شده و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش میدهد.

درمان یبوست 

استفاده از خرمالو برای درمان یبوست یکی از موثرترین روشهای خانگی درمانی می باشد که در طب سنتی به آن تاکید می شود. از آنجایی که این میوه دارای مقدار زیادی فیبر محلول در آب می باشد مصرف آن مانند یک ملین در بدن عمل کرده و در درمان یبوست تاثیر گذار است. 

سلامت پوست 

همانطور که گفته شد مصرف خرمالو می‌تواند عوامل استرس زا را در بدن به حداقل برساند و از همین رو از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند. علاوه بر این بتااکاروتنی که در خرمالو وجود دارد می‌تواند باعث بازسازی سلول‌های پوستی شده و از چین و چروک صورت و ایجاد لک بر روی پوست جلوگیری میکند. 

تقویت بینایی 

خرمالو یکی از میوه هایی میباشد که برای تقویت سیستم بینایی بسیار مفید بوده و از ابتلا به شب کوری جلوگیری مینماید. تحقیقات نشان می دهد افرادی که از خرمالوی بیشتری استفاده میکنند از سلامت چشم بیشتری برخوردار بوده و به درمان آب مروارید کمک میکند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم