مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

زیاده روی در مصرف عسل چه عوارضی می تواند داشته باشد؟

  • ۲۸۰
زیاده روی در مصرف عسل چه عوارضی می تواند داشته باشد؟

عسل که در بین عموم با نام انگبین هم شناخته می‌شود دارای طعمی شیرین بوده و توسط زنبور عسل تولید می گردد این ماده گرانبها از فواید زیادی برخوردار می باشد اما در بعضی از مواقع زیاده روی در مصرف آن می‌تواند منجر به ایجاد عوارض جدی در بدن گردد. در ادامه می‌توانید با مضرات جدی زیاده روی مصرف عسل آشنا شوید:  

 

طبع عسل 

یکی از سوال هایی که امروزه ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده است این میباشد که آیا طبع عسل سرد است یا گرم؟ 

از آنجایی که اعسل در انواع مختلفی تولید می‌شود بایدگفت طبع عسل ها با یکدیگر متفاوت می باشد.

اما به صورت کلی باید گفت عسل گون که پر طرفدار ترین عسل در ایران میباشد از طبع گرم برخوردار بوده و مصرف آن برای افرادی که دارای طبع گرم میباشد باید به همراه مصلحات انجام بگیرد.

 

مضرات مصرف عسل 

ایجاد مسمومیت غذایی 

عسل ماده ای می باشد که در بعضی از مواقع می تواند حاوی ذراتی مانند تکه های کوچک بال زنبور گرده باشد و از همین رو مصرف آن باعث ایجاد واکنش های آلرژیک در بدن شده و حتی در بعضی از مواقع می‌تواند افراد را دچار مسمومیت غذایی کند. استفاده از عسل به صورت خام در بعضی از افراد در سیستم گوارش آنها اختلالاتی ایجاد می کند و ممکن است منجر به ایجاد حالت تهوع و استفراغ شود. 

آسیب به سیستم عصبی 

عسل یکی از موادی می باشد که دارای شیرینی طبیعی بوده به دلیل این که سرشار از ماده‌ای به نام گرانو توکسین میباشد؛ زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث آسیب های جدی به سلول‌های سیستم عصبی مغز گردد. به طور کلی می‌توان نتیجه گرفت که مصرف زیاد عسل در بدن، می تواند فعالیت سلول های عصبی را با اختلال همراه کند.

افزایش قند خون 

با اینکه عسل به عنوان یک شیرین کننده طبیعی شناخته می شود اما به دلیل این که سرشار از گلوکز و فروکتوز می باشد، زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث افزایش سطح قند خون در بدن گردد. به طور کلی به افرادی که به بیماری دیابت مبتلا می باشند توصیه میشود در مصرف عسل احتیاط های لازم را در نظر بگیرند. 

ایجاد حساسیت 

به طور کلی اثر یکی از ماده های موجود در طبیعت بوده که مصرف آن در بعضی از افراد می تواند منجر به ایجاد حساسیت های خفیف تا شدید شود. به طور کلی افرادی که معمولاً به گرده گل آلرژی دارند بهتر است که در مصرف عسل زیاده‌روی نکنند زیرا می تواند باعث ایجاد علائم مانند خارش، آسم، تورم و التهاب گردد.

پوسیدگی دندان 

همانطور که میدانید عسل یکی از مواد غذایی شیرین محسوب می شود و در صورتی که پس از مصرف آن از مسواک استفاده نشود باعث ایجاد پوسیدگی زودرس در بین دندان ها میشود. به طورکلی بالا بودن میزان گلوکز در عسل خطر پوسیدگی دندان را تا حدود بسیار زیادی افزایش می دهد. 

ایجاد خونریزی داخلی 

زیاده روی در مصرف عسل برای همه افراد نمی تواند باعث ایجاد خونریزی داخلی شود اما در صورتی که افراد از مشکلات زمین های برخوردار باشد با مصرف زیاد این ماده ریسک خونریزی داخلی را افزایش می دهند. به طور کلی به افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند توصیه میشود در مصرف عسل احتیاط کنند.

 

  •  

    ۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

    ۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

    هم میهن ارجمند! درود فراوان!

     با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

    "وب بر شاخسار سخن "

    هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

    خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

     

    آدرس ها:

     

    http://payam-ghanoun.ir/

    http://payam-chanoun.blogfa.com/

     

    [گل]

    ۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

    ۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

    87787

     

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم