مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

شوید و خواص درمانی فوق العاده‌اش

  • ۲۹۴
شوید و خواص درمانی فوق العاده‌اش

شوید گیاه یک ساله بوده که علاوه بر بو و طعم بی نظیر از خواص دارویی بالایی برخوردار است. این گیاه سرشار از مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، فولاد و ویتامین های گروه ب میباشد که استفاده از آن می تواند منجر به استحکام استخوان ها و دندان ها گردد. در ادامه می‌توانید با فواید بیشتر گیاه شوید آشنا شوید: 

طبع گیاه شوید 

گیاه شوید با نام دارویی شبت نیز شناخته می شود و در طب سنتی طبع آن گرم و خشک معرفی می گردد.

استفاده از این گیاه برای افرادی که دارای مزاج گرم می باشند، ممکن است باعث افزایش حرارت بدن و ایجاد آلرژی گردد پس این افراد بهتر است گیاه شوید را همراه با مصلح آن که غوره و آبغوره می باشد مصرف نمایند.

 

فواید مصرف شوید 

 

سلامت دستگاه گوارش  

شوید یکی از گیاهانی می باشد که استفاده از آن منجر به هضم بهتر غذا ها می شود و از همین رو معمولاً در طب سنتی به منظور بهره‌مندی از سلامت دستگاه گوارش نوشیدن دمنوش شوید به صورت روزانه توصیه می گردد. از دیگر فواید مصرف شوید این می باشد که به درمان بعضی از مشکلات معده مانند سوء هاضمه و سوزش سر معده کمک می نماید.

درمان اسهال خونی 

شوید از جمله گیاهانی می باشد که خاصیت ضد باکتریایی داشته و مصرف آن می‌تواند باعث دفع میکروب و عفونت های قارچی موجود در بدن شده و در نتیجه به درمان اسهال خونی کمک کند. از دیگر فواید مصرف شوید می توان به درمان یبوست اشاره کرد.

سلامت دندان ها 

شوید گیاهی می باشد که به صورت آنتی باکتریال عمل کرده و مصرف آن می‌تواند باعث نابودی عفونت‌های دهانی شود. علاوه بر آن مصرف شوید به تقویت دندان ها کمک کرده و برای درمان مشکلات پوسیدگی دندان و لثه ها بسیار مفید است. 

درمان کم خوابی 

خاصیت آرام بخشی گیاه شوید بر هیچ کس پوشیده نیست و از همین رو مصرف آن می‌تواند باعث بهبود عملکرد بدن شده و در نتیجه به رفع کم خوابی و بی حالی کمک می نماید. در شوید ترکیبی بهنام فلاونوئید وجود دارد که باعث ترشح آنزیم های آرامبخش در بدن شده و به خواب بهتر کمک می کند.

درمان سکسکه 

برای درمان سکسکه ابتدا باید دلیل ایجاد آن را بررسی کرد. ایجاد است که در بعضی از افراد ممکن است باعث آلرژی گردد و از آن جایی که شوید به عنوان یک گیاه ضد نفخ شناخته می‌شود و از تشکیل گاز بیشتر در داخل بدن جلوگیری می نماید مصرف آن می‌تواند به عنوان یکی از موثرترین روش های خانگی برای درمان سکسکه شناخته شود. 

پیشگیری از سرطان 

در گیاه شوید ماده‌ای به نام مونوترپن وجود دارد که از رشد سلولهای سرطانی جلوگیری می کند و به همین دلیل می‌توان آن را به عنوان یک گیاه ضد سرطان شناخت. علاوه بر آن به دلیل اینکه شوید سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین c و ویتامین آ می باشد به عنوان یک درمان خانگی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان می باشد.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم