مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

نارنگی و فواید مصرف آن

  • ۳۱۱
نارنگی و فواید مصرف آن

نارنگی یکی از مرکبات ای میباشد که پوست آن به راحتی جدا شده و دارای طعم شیرین میباشد. این میوه ی پاییزی علاوه بر این که خودش از فواید زیادی برخوردار می باشد پوسته آن نیز از خواص دارویی برخوردار می باشد و استفاده از آن برای سلامتی مفید است. در ادامه با فواید بیشتر نارنگی آشنا شوید: 

 

فواید مصرف نارنگی 

تقویت سیستم ایمنی بدن 

در روزهایی که بیماری های چون کرونا و آنفولانزا در بین مردم بسیار رواج پیدا کرده است مصرف نارنگی با تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند خطر ابتلا به این نوع از بیماری ها را کاهش دهد.نارنجی جزء مرکباتی میباشد که سرشار از ویتامین c بوده و باعث افزایش تولید سلول‌های سفید خون می گردد و به همین دلیل می‌تواند در بدن منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن گردد.

جلوگیری از آلزایمر  

در نارنجی ترکیباتی مانند نوبیلتین ویتامین c و آنتی اکسیدان وجود دارد و به همین دلیل با تقویت سلولهای مغزی می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد. این ترکیبات از تاثیرات منفی بر روی سلول های مغز جلوگیری کرده و می تواند خطر ابتلا به اسکیزوفرنی و پارکینسون را تا حدود بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

مفید برای پوست 

ویتامین سی موجود در نارنجی باعث افزایش کلاژن سازی در پوست شده و به زیبایی و سلامت پوست کمک می نماید. استفاده از این میوه خوشمزه باعث استحکام در ساختار بافت های پیوندی پوست روده و در نتیجه از ایجاد چین و چروک و پیری پوست جلوگیری می نماید.

مفید برای کبد 

در طب سنتی برای رفع مشکلات کبدی مصرف روزانه یک نارنگی توسعه می شود به گونه ای که می توان گفت استفاده از نارنگی باعث رفع تراکم خون در کبد میشود. علاوه بر این به دلیل اینکه این میوه سرشار از بتاکریپتوکسانتین می باشد خطر ابتلا به سرطان کبد را به اندازه قابل توجهی کاهش می دهد.

جلوگیری از آب مروارید 

نارنگی یکی از میوه هایی میباشد که ویتامین سی موجود در آن به اندازه می باشد که می تواند باعث تقویت سیستم بینایی شده و خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش میدهد. به طور کلی به منظور حفظ سلامت چشم ها مصرف نارنگی توصیه می گردد.

کنترل دیابت 

به طور کلی استفاده از نارگیل برای افرادی که به بیماری دیابت نوع ۲ مبتلا می باشند توصیه می شود زیرا آنتی اکسیدان های موجود در آن باعث کاهش فعالیت رادیکال های آزاد در بدن افراد مبتلا به دیابت می گردد نحوه تنظیم سطح قند خون کمک می نماید.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم