مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

کشک و خواص بی نظیر آن

  • ۳۰۱

کشک یکی از فراورده هایی میباشد که از شیر تهیه شده و به دلیل این که از کلسیم، فسفر و ویتامین زیادی برخوردار می باشد در پخت بسیاری از غذاها از آن استفاده می شود. استفاده از کشک برای افراد که دچار کمبود کلسیم می باشد گزینه بسیار مناسبی برای تامین مواد معدنی می باشد. در ادامه می توانید با خواص بیشتر کشک آشنا شوید:  

 

فواید مصرف کشک 

 

مفید برای پوست 

در کشک ترکیباتی وجود دارد که می‌تواند به جوانسازی پوست کمک کرده و از ایجاد چین و چروک بر روی صورت جلوگیری نماید همچنین استفاده از ماسک کشک می تواند به عنوان موثرترین درمان خانگی برای رفع آفتاب سوختگی معرفی شود. به منظور تاثیر بیشتر بهتر است که کفش را با عرق بابونه ترکیب نمایید. 

درمان شوره سر 

شوره سر معمولاً به دلیل تجمع چربی بیش از حد بر روی پوست سر ایجاد می گردد و استفاده از کشک می تواند به رفع چربی سر و در نتیجه شوره سر کمک نماید. به این منظور بهتر است که مقداری کشک را با پودر فلفل سیاه مخلوط کرده و به مدت ۱۰ دقیقه آن را بر روی پوست سر خود قرار دهید و بعد سر خود را آبکشی کنید.

کنترل فشار خون در بارداری 

یکی از مشکلاتی که معمولا زنان باردار در طول بارداری خود با آن مواجه می شوند و بالا رفتن فشار خون می باشد اما از آنجایی که کشک سرشار از پتاسیم و مواد معدنی می باشد استفاده از آن باعث انقباض ماهیچه های قلب شده و در نتیجه به کنترل فشار خون در زمان بارداری کمک می نماید.  

پیشگیری از پوکی استخوان. 

کشک یکی از خوراکی هایی می باشد که سرشار از مواد معدنی بوده و مصرف آن می‌تواند فواید زیادی برای بدن به دنبال داشته باشد. از جمله مواد معدنی که در کشک موجود می باشد میتوان به کلسیم اشاره کرد که استفاده از آن باعث کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان شده و به استحکام استخوان ها نیز کمک می نماید. 

کاهش وزن 

به طور معمول در طب سنتی یکی از راه هایی که برای کاهش وزن به افراد توصیه می‌شود استفاده از کشک میباشد. از آنجایی که در تهیه و ساخت کشک از هیچگونه مواد قندی استفاده نمی شود می تواند گزینه مناسبی برای لاغری محسوب شود. علاوه بر آن مصرف کشک می‌تواند باعث کاهش اشتهای افراد گردد.

بهبود عملکرد مغز 

کشک یکی از فراورده هایی میباشد که سرشار از پروبیوتیک است مصرف آن می‌تواند باعث حفظ تعادل بین مغز و روده گردد. استفاده از کشک به عنوان یک غذای تخمیر شده می تواند باعث بهبود عملکرد سلول‌های مغزی شده و خطر ابتلا به بعضی از بیماریهای مغزی را کاهش میدهد. 

تقویت سیستم گوارش 

در ترکیبات کشک موادی وجود دارد که باعث ضدعفونی کردن دستگاه گوارش شده و در رفع مشکلات گوارشی مانند سوء هاضمه و نفخ کمک کننده است. به منظور تاثیر بیشتر بهتر است که کشک به همراه مصلحاتی مانند نعنای خشک مصرف شود

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم