مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

با فواید شلغم بیشتر آشنا شوید

  • ۳۰۴
با فواید شلغم بیشتر آشنا شوید

شلغم یکی از سبزیجاتی می باشد که دارای طبیعت گرم و تر بوده و در سراسر جهان به دلیل فواید بسیار زیادی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی استفاده از شلغم و فواید آن برای درمان سرماخوردگی به همه ثابت شده و از همین رو آن را  به عنوان بهترین درمان خانگی سرماخوردگی می شناسند. در ادامه با فواید بیشتر شلغم آشنا شوید: 

 

فواید مصرف شلغم 

جوانسازی پوست 

شلغم سرشار از ویتامین سی و ویتامین آ بوده از همین رو می تواند از پیری زودرس پوست جلوگیری نماید. به طور کلی مصرف شلغم می تواند برای پوست بسیار مفید بوده و به درخشان سازی و جلوگیری از ایجاد چین و چروک بر روی پوست بسیار موثر است. بسیاری از افراد برای درمان ترک های کف پا از خواص برگ های شلغم بهره می برند.

تقویت سیستم ایمنی بدن 

همانطور که گفته شد شلغم منبع غنی از ویتامین c بوده و مصرف آن می‌تواند باعث افزایش تولید گلبول های سفید در خون و لعن نتیجه تقویت سیستم ایمنی بدن گردد. به طور کلی می‌توان گفت مصرف شلغم با تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مانند سرماخوردگی و سرطان را کاهش دهد. 

درمان مشکلات گوارشی 

شلغم یکی از سبزیجاتی میباشد که سرشار از فیبر بوده و به همین دلیل می‌تواند فشار و التهاب روده بزرگ را کاهش دهد. علاوه بر آن از آنجایی که بیشتر مواد غذایی حاوی فیبر می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات گوارشی را کاهش دهد شلغم نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

حفظ سلامت ریه 

به طور کلی مصرف شلغم در طب سنتی به افرادی که مبتلا به مشکلات تنفسی و آسم می باشند توصیه می گردد زیرا شلغم سرشار از ویتامین آ بوده که مصرف آن می‌تواند باعث کاهش التهابات موجود در ریه شده و به درمان آسم کمک نماید. علاوه بر آن آنتی اکسیدان های موجود در شلغم می‌تواند باعث رفع خس خس موجود در سینه گردد.

بهبود باروری 

شلغم یکی از سبزیجات میباشد که سرشار از آهن است و تحقیقات نشان می دهد که مصرف آن در سنین باروری می تواند باعث افزایش شانس بارداری در زنان گردد. علاوه بر آن اسید فولیک موجود در شلغم در دوران بارداری می‌تواند باعث حفاظت جنین در برابر نقص های لوله های عصبی گردد. 

بهبود خلق و خو 

در شلغم ترکیبی به نام کولین وجود دارد که می‌تواند باعث تنظیم الگوی خواب شده به بهتر شدن خلق و خو کمک می نماید. این ترکیب موجود در شلغم باعث حفظ ساختار غشای سلولی شده و با کاهش افسردگی تاثیر بسزایی در بهبود خلق و خو و درمان مشکل کم خوابی ایفا می‌کند.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم