مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

انار و مضرات باورنکردنی آن

  • ۳۴۰
انار و مضرات باورنکردنی آن

انار یکی از میوه هایی میباشد که با شروع فصل پاییز توجه به آن زیاد میباشد این میوه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و مصرف آن می‌تواند بدن را در برابر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها محافظت نماید اما زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث ایجاد عوارض خطرناک در بدن گردد که در ادامه با عوارض بیشتر آن آشنا می شوید: 

طبع انار: 

طبع انار رابطه مستقیمی با طعم آن دارد اما به طور کلی انار دارای طبع سرد و خشک بوده و هر چه میزان ترشی آن بیشتر باشد طبع آن سرد تر می گردد اما انار هایی که از طعم شیرین برخوردار هستند دارای طبع سرد و معتدل بوده و بهتر است که آن را قبل از صرف صبحانه مصرف نمایید.

 

مضرات باورنکردنی انار

 
افزایش وزن 

انار یکی از میوه هایی میباشد که سرشار از کالری بوده و مصرف آن برای افرادی که رژیم غذایی گرفتن مناسب نیست. به طور کلی باید این را بدانید که زیاده روی در مصرف آن با افزایش کالری در بدن منجر به اضافه وزن می گردد. همچنین از آنجایی که این میوه سرشار از قند بوده زیاده روی در مصرف آن در افرادی که به بیماری دیابت مبتلا می باشند توصیه نمی گردد.

ایجاد مشکلات گوارشی 

مصرف بیش از اندازه انار می‌تواند باعث تحریک دستگاه گوارش شده و فرایند هضم غذا را با اختلال همراه نماید. با اینکه علائم اختلال هضم چندان طولانی نمی باشد اما استفاده زیاد از این میوه می تواند در برخی از افراد باعث ایجاد مشکلاتی مانند درد شرکت تهوع استفراغ و اسهال گردد. 

ایجاد حساسیت 

انار میوه ای میباشد که مصرف آن در برخی از افراد می‌تواند منجر به ایجاد واکنش های آلرژیک گردد به گونه ای که می توان گفت برخی از افراد با مصرف زیاد انار دچار علائمی مانند سختی در تنفس، بلعیدن دردناک، تورم صورت، مشکلات پوستی، خارش و تورم در دهان می شوند. 

 

مصرف انار برای چه کسانی مضر است؟ 

  • زنان باردار: با اینکه مصرف انار در طول دوران بارداری می‌تواند باعث زیبایی جنین و جلوگیری از نفخ سلولهای عصبی شود اما استفاده از آن در اوایل بارداری میتواند منجر به سقط جنین شود.

 

  • افراد سرد مزاج: از آنجایی که انار نیز دارای طبع سرد میباشد استفاده از آن توسط افراد سرد مزاج می توانند باعث ایجاد نفخ و مشکلات گوارشی گردد.

 

  • افراد با فشار خون پایین: طبع سرد انار می تواند باعث کاهش فشار خون شود و افرادی که به طور طبیعی دارای فشار خون پایین می باشد مصرف انار در آنها می تواند باعث افت شدید فشار خون شده و منجر به ایجاد علائمی مانند سرگیجه و تهوع گردد.
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم