مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

با مضرات مصرف لبو آشنا شوید

  • ۳۴۳
با مضرات مصرف لبو آشنا شوید

لبو نام دیگر آن چغندر نیز می باشد سرشار از مواد معدنی بود و مصرف آن خواص درمانی زیادی دارد اما باید به این نکته توجه داشت که زیاده روی در مصرف هر هر چیزی می تواند عوارض جدی در بدن ایجاد نماید. در ادامه می توانید با مضرات بیشتر لب آشنا شوید: 

 

طبع لبو 

لبو یکی از سبزیجات مورد علاقه ایرانی ها در فصل زمستان می باشد که نوع پخته آن از طبع معتدل و نوع خام آن از طبع گرم و تر برخوردار می باشد 

این میوه یکی از بهترین خوراک ها برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی بوده و به عنوان داروی ضد سرطان شناخته می شود.

مضرات مصرف لبو 

اختلالات کبدی 

لبو یکی از سبزیجاتی میباشد که زیاده روی در مصرف آن باعث بالا رفتن میزان آهن و مس در خون شده در نتیجه می‌تواند باعث ایجاد آسیب به بافت های بدن گردد. در علم پزشکی به افرادی که به بیماری ویلسون مبتلا می باشند مصرف لبو توصیه نمی شود زیرا بدن این افراد قادر به دفع مس تجمع یافته در بدن نبوده و منجر به ایجاد اختلالات کبدی یا مغزی میشود.

ایجاد تهوع 

چغندر یا لبو از جمله سبزیجاتی می باشد که مصرف بی رویه آن می تواند باعث ایجاد ناراحتی های معده گردد. از آنجایی که لبو سرشار از بتائین می باشد مصرف زیاد آن در برخی از افراد می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی مانند حالت تهوع و اسهال شود.

ایجاد مشکلات کلیوی 

به طور کلی در طب سنتی مصرف زیاد لبو به افرادی که دچار بیماری های کلیوی می باشد توصیه نمی گردد. همانطور که گفته شد در لبو ترکیبی به نام بتائین وجود دارد که می‌تواند باعث افزایش سطح کلسترول در بدن شده و منجر به اوج گیری ناراحتی‌های کلیوی می گردد.

واکنش های آلرژیک 

مصرف لبو در برخی از افراد می‌تواند منجر به ایجاد واکنش های آلرژیک گردد به گونه ای که زیاده روی در مصرف آن در بعضی از افراد می‌تواند منجر به تنگی تارهای صوتی شده و باعث آزار فرد گردد. علاوه بر آن بعضی از افراد در اثر زیاده روی مصرف لبو دچار حالاتی مانند تب و لرز، جوش های صورت، کهیر و خارش می شوند.

مضر در بارداری 

مطالعات نشان می‌دهد که زیاده روی در مصرف توسط زنان باردار میتواند باعث ایجاد تاثیرات منفی بر روی جنین گردد. به طور کلی توصیه می شود که زنان باردار در طول بارداری خود مصرف نبو را به حداقل برسانند زیرا می‌تواند باعث ایجاد اثرات سوء بر روی جنین گردد.

کاهش فشار خون 

مصرف لبو به دلیل اینکه می تواند باعث افت فشار خون شود برای افرادی که به صورت معمول از فشار خون پایین ای برخوردار می باشند می تواند مضر باشد. اما استفاده از این میوه می تواند برای افرادی که فشار خون بالا دارند مفید باشد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم