مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

چای و فواید باورنکردنی این نوشیدنی پرطرفدار!

  • ۳۲۴
چای و فواید باورنکردنی این نوشیدنی پرطرفدار!

چای سیاه یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های موجود در سراسر جهان می باشد که به دلیل اینکه در آن ۳۰ آنتی اکسیدان وجود دارد؛ مصرف آن می‌تواند باعث حفاظت بدن در برابر ابتلا به بسیاری از بیماری ها شود. در ادامه می توانید با فواید بیشتر مصرف چایی آشنا شوید: 

 

فواید مصرف چایی  

 

سلامت قلب 

درخت چای ترکیباتی به نام فلان نوید ها وجود دارد که صفحه آن می‌تواند به سلامت قلب کمک نمایند این ترکیب معمولاً در مواد دیگری مانند شکلات و سبزیجات نیز یافت می شود. استفاده از چای سیاه با کاهش فشار خون و کلسترول بالا می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش داده و قلب را از حمله های قلبی محافظت نماید.

افزایش تمرکز 

چای سیاه سرشار از اسید آمینه و کافئین می باشد و مصرف آن می‌تواند باعث افزایش تمرکز و هوشیاری گردد. علاوه بر آن ترکیبات موجود در این نوشیدنی خوشگوار می‌تواند باعث افزایش فعالیت آلفا شده و در نتیجه با افزایش آرامش در بدن منجر به افزایش تمرکز نیز می گردد.

سلامت دهان و دندان 

یکی از نوشیدنی های مفید برای بهبود سلامت دهان و دندان چای سیاه می باشد زیرا در این نوشیدنی ترکیباتی مانند پلی فنول و تانن وجود دارد که با دفع باکتری های مضر در دندان می‌تواند باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان ها شود علاوه بر آن مصرف چای سیاه می تواند باعث از بین رفتن بوی بد دهان گردد.

تقویت دستگاه گوارش

مصرف چای سیاه تاثیر زیادی در درمان بیماری های معده و روده دارد زیرا ترکیبات موجود در چای سیاه باعث هضم بهتر غذا شده و در نتیجه می‌تواند به تقویت دستگاه گوارش کمک نماید. علاوه بر آن استفاده از شارژ پارس تقویت رشد باکتری های مفید در معده شده و به دلیل اینکه دارای خاصیت ضد میکروبی می باشد می‌تواند به عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک کند.

بهبود سلامت استخوان ها 

معمولاً بسیاری از افراد با بالا رفتن سن دچار مشکلاتی مانند پوکی استخوان میشوند که در طب سنتی مصرف چای سیاه به منظور افزایش تراکم استخوان ها به آن ها توصیه می شود. معمولا استفاده از چای به منظور جایگزینی برای کلسیم توصیه می گردد زیرا خطر پوکی استخوان و شکستگی استخوان‌ها را کاهش میدهد.

  • ۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

    ۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

    هم میهن ارجمند! درود فراوان!

     با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

    "وب بر شاخسار سخن "

    هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

    خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

     

    آدرس ها:

     

    http://payam-ghanoun.ir/

    http://payam-chanoun.blogfa.com/

     

    [گل]

    ۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

    ۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

     

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم